Gloviczki: A tankerületi rendszer kialakításának fő célja teljesült

2013. január 29. 18:56

A tankerületi rendszer kialakításának fő célja teljesült, az, hogy az oktatási rendszer változásából a diákok, a szülők és a pedagógusok a hétköznapokban ne vegyenek észre semmit - jelentette ki a közoktatásért felelős helyettes államtitkár kedden sajtótájékoztatón Veszprémben.

2013. január 29. 18:56

Gloviczki Zoltán az Emberi Erőforrások Minisztériuma által szervezett Együtt a jó iskoláért elnevezésű országjáró körútjának veszprémi állomásán természetesnek nevezte, hogy az iskolák technikai működésében, az önkormányzatokkal való viszony rendezésében vannak „napi fennakadások” egy ekkora rendszer átstrukturálásánál. Hozzátette: eddig semmilyen, 24 órán túl meg nem oldott feladattal nem találkozott.

Az eddigi tapasztalatokról szólva hangsúlyozta, hogy Veszprémben kimagaslóan harmonikusan működik együtt iskola és iskolaigazgató, az önkormányzat, illetve a tankerület, a működés ezért zökkenőmentes. Elmondta, hogy a tankerület a köznevelési rendszer igazgatási egysége, a tanfelügyelet pedig egy ettől függetlenül működő, külső minőség-ellenőrzési rendszer.

 

Azokra a kritikákra, hogy a minisztérium elképzelései szerint a tanfelügyelők iskolában dolgozó pedagógusok lesznek, akiknek az iskolai munka mellett szabadidejükben, pihenőnapjukon kellene felkészülniük az ellenőrző feladataik elvégzésére, úgy reagált, hogy a kiválasztott szakértők – akár pedagógusok, akár a megyei pedagógiai intézet állandó munkatársai – a státusnak megfelelő órakedvezménnyel és többletfizetéssel fogják ezt a munkát elvégezni.

 

Porga Gyula (Fidesz-KDNP), a megyeszékhely polgármestere szerint az eddigi önkormányzati rendszert markánsan átalakító törvényeknek a végrehajtása történt meg tavaly év végén. Az iskolákkal a fenntartóváltáshoz kapcsolódó vagyonhasználati szerződést a város következő közgyűlésén kötik meg. Úgy véli, hogy az intézmények átadás-átvétele Veszprémben kiegyensúlyozottan zajlott, ahogyan az önkormányzat intézményrendszerének átalakítása is.

 

Szauer István, a veszprémi tankerület igazgatója példaértékűnek nevezte az iskolákkal és az önkormányzattal kialakított együttműködést Veszprémben és a tankerülethez tartozó többi járásban is. Elmondta, hogy a megyeközponti tankerülethez 19 veszprémi és hat járási intézmény tartozik, a megyei szakképző iskolákkal és kollégiumokkal együtt összesen 65 iskola szakmai felügyeletét látják el. A járási tankerületekkel mellérendelt viszonyban vannak.

 

Schultz Zoltán, a Lovassy László Gimnázium igazgatója úgy fogalmazott, hogy „vannak napi zökkenők”, de eddig minden problémára találtak megoldást, szakmai fennakadás nem volt. A rutinszerű működés hamarosan elkezdődik, így az igazgatók sokkal inkább a szakmai munkával tudnak foglalkozni – jegyezte meg.

 

Összesen 12 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kuwiq
2013. január 29. 22:58
Az egészben akkor volna fantázia, ha megszűnnének a igazgatói és helyettesi pozíciók, akkor két vezetői szintet is megszüntetnének, meg a gazdasági igazgatókra se lenne szükség intézményi szinten, maradna az adatrögzítő iskolatitkár, volna egy spórolás a dologban. A szakmai munkát felügyelnék a tanfütyik, az adminisztrációs részt meg a gameszek. De nem ez történik. Így viszont van plusz egy vezetői szint és plusz egy központi adminisztráció, az eddigiek mellé, lásd a Közoktatási Információs Rendszert, a KIR-t, ahol nyilvántartják az összes tanárt, gyereket, intézményt. Nem tűnik valami racionálisnak a dolog.
tarackos
2013. január 29. 20:41
"A tankerületi rendszer kialakításának fő célja teljesült, az, hogy az oktatási rendszer változásából a diákok, a szülők és a pedagógusok a hétköznapokban ne vegyenek észre semmit" Zolika! Ha kiállsz a Hortobágy közepére és úgy emberesen elfingod magad abból se vettek volna észre semmit. Kár volt erre ennyit időt és pénzt pazarolni, egy ezresért kaptál volna egy jó babgulyást...;)
tarackos
2013. január 29. 20:33
"A tankerületi rendszer kialakításának fő célja teljesült, az, hogy az oktatási rendszer változásából a diákok, a szülők és a pedagógusok a hétköznapokban ne vegyenek észre semmit" Remélem a CERN-ben azért tudták mérni Zolika...;)
Midgardsorm
2013. január 29. 19:38
Itt bukik ki, hogy mekkora tőrőlmetszett bolsevikok a srácok. A rendszerváltás egyik pozitív hozadéka volt a decentralizáció, az önkormányzatiság: hogy azok dönthessenek a saját sorsukról, ügyeikről, akik ezeket az ügyeket, problémákat ténylegesen ismerik és megszenvedik. Ezt is visszacsinálta a fidesz. Döntsön csak a központi vízfejben a pártállam kegyeltje, akinek ugyan fingja sincs a helyi dolgokról, de legalább abszolút jógondolos. Ezek tényleg maguk mögött hagyták a Kádár-rendszert. Csak azt hallgatják el szemérmesen, hogy melyik irányban...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!