Ezt nem láttuk jönni: egy friss nemzetközi felmérés szerint a diákok egyre kevésbé tudják használni a számítógépet (!)
A magyar nebulók ugyanakkor jóval az EU-s átlag fölött teljesítenek. Csehország pedig szárnyal. Francesca Rivafinoli szemlecikke.
A tankerületi rendszer kialakításának fő célja teljesült, az, hogy az oktatási rendszer változásából a diákok, a szülők és a pedagógusok a hétköznapokban ne vegyenek észre semmit - jelentette ki a közoktatásért felelős helyettes államtitkár kedden sajtótájékoztatón Veszprémben.
Gloviczki Zoltán az Emberi Erőforrások Minisztériuma által szervezett Együtt a jó iskoláért elnevezésű országjáró körútjának veszprémi állomásán természetesnek nevezte, hogy az iskolák technikai működésében, az önkormányzatokkal való viszony rendezésében vannak „napi fennakadások” egy ekkora rendszer átstrukturálásánál. Hozzátette: eddig semmilyen, 24 órán túl meg nem oldott feladattal nem találkozott.
Az eddigi tapasztalatokról szólva hangsúlyozta, hogy Veszprémben kimagaslóan harmonikusan működik együtt iskola és iskolaigazgató, az önkormányzat, illetve a tankerület, a működés ezért zökkenőmentes. Elmondta, hogy a tankerület a köznevelési rendszer igazgatási egysége, a tanfelügyelet pedig egy ettől függetlenül működő, külső minőség-ellenőrzési rendszer.
Azokra a kritikákra, hogy a minisztérium elképzelései szerint a tanfelügyelők iskolában dolgozó pedagógusok lesznek, akiknek az iskolai munka mellett szabadidejükben, pihenőnapjukon kellene felkészülniük az ellenőrző feladataik elvégzésére, úgy reagált, hogy a kiválasztott szakértők – akár pedagógusok, akár a megyei pedagógiai intézet állandó munkatársai – a státusnak megfelelő órakedvezménnyel és többletfizetéssel fogják ezt a munkát elvégezni.
Porga Gyula (Fidesz-KDNP), a megyeszékhely polgármestere szerint az eddigi önkormányzati rendszert markánsan átalakító törvényeknek a végrehajtása történt meg tavaly év végén. Az iskolákkal a fenntartóváltáshoz kapcsolódó vagyonhasználati szerződést a város következő közgyűlésén kötik meg. Úgy véli, hogy az intézmények átadás-átvétele Veszprémben kiegyensúlyozottan zajlott, ahogyan az önkormányzat intézményrendszerének átalakítása is.
Szauer István, a veszprémi tankerület igazgatója példaértékűnek nevezte az iskolákkal és az önkormányzattal kialakított együttműködést Veszprémben és a tankerülethez tartozó többi járásban is. Elmondta, hogy a megyeközponti tankerülethez 19 veszprémi és hat járási intézmény tartozik, a megyei szakképző iskolákkal és kollégiumokkal együtt összesen 65 iskola szakmai felügyeletét látják el. A járási tankerületekkel mellérendelt viszonyban vannak.
Schultz Zoltán, a Lovassy László Gimnázium igazgatója úgy fogalmazott, hogy „vannak napi zökkenők”, de eddig minden problémára találtak megoldást, szakmai fennakadás nem volt. A rutinszerű működés hamarosan elkezdődik, így az igazgatók sokkal inkább a szakmai munkával tudnak foglalkozni – jegyezte meg.