Autósok, figyelem: fontos változás jön Budapesten
Egyes szakaszokon 70 km/óráról 50 km/órára csökken a megengedett legnagyobb sebesség.
Bajnai Gordon szerint az Orbán-kormány oktatáspolitikája több évtizedre zárhatja ki Magyarországot a fejlődésből, ezért 2014-től gyökeres változásokat kell végrehajtani.
A Haza és Haladás Egyesület elnöke, az Együtt 2014 társalapítója csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta: a kormány csakugyan özönvízszerű változásokat zúdított a társadalomra – ahogy azt Orbán Viktor miniszterelnök szerdán mondta –, ezért az ország ma katasztrófa sújtotta terület, a legsúlyosabb gondokat pedig a gazdaságban és az oktatásban okozta a kabinet, így itt a legsürgetőbb a változás.
Elmondta, alapítványuk ősszel hozzákezdett egy hosszú távú oktatási program kidolgozásához, amelyet várhatóan márciusra véglegesítenek. Ennek első lépéseként, megbízásukból a Tárki Társadalomkutatási Intézet végzett közvélemény-kutatást. A felmérés most bemutatott adatai szerint a pedagógusok háromnegyede úgy véli, az iskolaállamosítás nem csökkenti az esélykülönbségeket, nem javítja az intézmények finanszírozását, és 90 százalékuk szerint nem emeli az oktatás színvonalát.
Frissítés:
Pósán László, a Fidesz szakpolitikusa az MTI-nek reagálva hiteltelennek nevezte „ezt a nagy beharangozást”, mert szerinte Bajnai Gordon kormányzása alatt még a látszatra sem adtak, oktatáspolitika összességében nem is létezett, az intézmények magukra voltak hagyva.
Az akkori kabinet – folytatta – nagyságrendileg százmilliárd forintot vont ki az oktatásügyből, ami iskolabezárásokhoz vezetett. Ismertetése szerint körülbelül háromezer iskolát érintettek az összevonások, illetve a bezárások, amelyek miatt sok pedagógust is elküldtek. Aki pedig maradt, annak azzal kellett szembesülnie, hogy megszűnt a 13. havi bére és a továbbképzési támogatása is.
Pósán László a problémák között említette továbbá, hogy munkaerő-piaci érték nélküli végzettséggel kerültek ki – és ennek hatásaként kerülnek ki még mind a mai napig – hallgatók a felsőoktatásból.
Az oktatási bizottság fideszes alelnöke szerint az általános iskolák követelményrendszere is szinte teljes egészében hiányzott, amit az alsó tagozaton való osztályozás lehetőségének kérdésével példázott. Álláspontja szerint ugyanis ez nem is lehet kérdés, igenis kell osztályozni, az iskolákat pedig nem szabad „öncélú liberális kísérleti telepekké” tenni. Szavait azzal zárta, hogy az iskolák állami fenntartásba kerülésével és a pedagógusjuttatások egységesítésével végre megvalósul az azonos munkáért azonos bér elve is.