Alkotmányos követelményeket szolgál a választókerületi rendszer arányossá tétele
Elemzést adott ki az Alapjogokért Központ.
Magyarországon a szórakoztató- és médiapiac nagysága a 2011-es 3326 millió dollárhoz képest 2012-re elérheti a 3457 millió dollárt, ami 3,9 százalékos piacbővülést jelent a PwC felmérése szerint, amely középtávon további növekedést vetít előre.
A könyvvizsgáló és adótanácsadó cég a következő öt évben 5,2 százalékos éves átlagos növekedéssel számol, előrejelzése szerint így 2016-ra 4290 millió dollárt fog érni a teljes magyar szórakoztató- és médiapiac. A felmérést ismertető szerdai közlemény szerint eközben tovább folytatódik a digitális tartalmak térnyerése, az előrejelzés szerint a hazai digitális piac növekedési üteme még a régiós és globális rátákat is meg fogja haladni.
A PwC 13. alkalommal készítette el szórakoztatóipari és médiapiaci elemzését, amely az iparág 13 szegmensét vizsgálja, a média mellett egyebek közt a zene, a film, a videojátékok, a könyvkiadás, vagy az előfizetői piac alakulását is. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a szórakoztató- és médiapiacon három globális trend figyelhető meg: a digitális tartalmak térnyerése, a vezeték nélküli hozzáférésre való áttérés, valamint a keleti és déli régiók magasabb ütemű növekedése, szemben a nyugati és az északi félteke fejlett országaival.
A PwC előrejelzése szerint 2016-ra a magyarországi digitális piac 40,5 százalékkal részesedik majd a teljes szórakoztató-és médiapiac bevételeiből. A piac húzóágazatai az internetes előfizetések és az internetes hirdetések lesznek. A piaci bővülés mozgatórugója a szélessávú internetes előfizetések növekedése és a mobilinternet gyors terjedése lesz. A hazai szélessávú internet-hozzáférések aránya a 2011-es 53 százalékról 2016-ra elérheti a 86 százalékot is. Öt év leforgása alatt megháromszorozódhat a hazai mobilinternet-penetrációs ráta, elérve a közel 50 százalékos értéket.
Ahogy a szélessávú internet és a digitális tartalmak terjedésével az olvasók áttérnek a nyomtatott sajtóról az online információforrásokra, elkerülhetetlennek látszik a sajtóipar bevételeinek további csökkenése. A sajtótermékekből származó bevételek 2008 és 2011 között évente átlagosan 5,6 százalékkal csökkentek. A világ nyugati felének példája azonban azt mutatja, hogy a fogyasztók hajlandóak fizetni a napilapok tableten, digitális formában terjesztett verziójáért.
A digitális világ terjedése ellenére az ágazat bevételeinek 60 százaléka még 2016-ban is a nem digitális piaci bevételekből fog származni. Az igazán sikeres vállalatok tehát azok lesznek, melyek sikerrel ötvözik a hagyományos és a digitális termékkínálatukat - mutat rá a PwC.