Karácsony benyújtotta javaslatát: ezekben a hónapokban leállhat Budapest, szabadságra megy

Júliusban és augusztusban hiába keresnék a fővárosiak balliberális főpolgármesterüket a Városházán.

A főpolgármester szerint a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV közös busztenderét nem lehet nagy eredménynek betudni, de nem is emiatt „fáj leginkább a feje”, hanem a hármas metró állapota miatt.
Tarlós István az M1 Az Este című műsorában szerda este arról beszélt, „csepp a tengerben”, hogy most néhány tucat új busz fog járni az utcán, ami nem is a fővárosé, hanem csak a szolgáltatást veszik meg egy szerződött időtartamra. A kiszervezés tendenciájában nem harmonizál a kormány azon elképzelésével sem, miszerint a járműcseréknél összhangba kell hozni az igényeket a hazai gyártókapacitással – tette hozzá, s utalt arra, hogy közben nincs meg a fedezet a közösségi közlekedés egészének a forrásigényéhez sem.
Szólt arról is, hogy a buszok miatt még „tudna aludni”, de például a hármas metró állapota miatt nem. A főpolgármester szerint átfogó programra van szükség az elöregedett járművek cseréjére, amiről megkezdődtek az egyeztetések a kormánnyal.
Mint mondta, ahhoz, hogy a változás kitapintható legyen, nagyobb lépésekkel kell elindulni és olyan preferencia-sorrendben, amit az „életszerűség megkíván”. Tarlós István jelezte: ehhez nem a busztender kapcsán vitákat kiváltó 1-3 milliárd forintról, hanem 100 milliárd forintos nagyságrendről kell beszélni.