Szabó Gabriella, Vajda Attila és a többiek: tolonganak az olimpiai bajnokok a kajak-kenu szövetségi kapitányi posztokért
A közelmúlt legendái mellett külföldön bizonyított nagynevű szakember is beadta nyilvános pályázatát, ezekből szemezgettünk.
Több ezer pályázó jelentkezett az NMHH és partnerei által kialakítandó médiaértés-oktató központ névpályázatára. A legjobbakról a közönség dönthet a projekt honlapján.
Több ezer pályázó mintegy háromezer ötlettel jelentkezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és partnerei által kialakítandó médiaértés-oktató központ névpályázatára – közölte a hatóság szóvivői irodája kedden. Az NMHH a kiírásban arra kérte a fiatalokat, hogy mondják el, ők milyen nevet adnának az ország első interaktív médiaértés-központjának, amely Budapesten, a Hűvösvölgyi út 95. szám alatt kap helyet, így egyelőre a H95 nevet viseli a projekt. A pályázat első fázisa lezárult, a hatóság és partnerei által delegált szakmai zsűri hamarosan kiválasztja az általa legjobbnak ítélt munkákat, és azokat ezen az oldalon közönségszavazásra bocsátja.
A médiaértés-oktató központ a hírközlési és médiapiac legjelentősebb képviselői is csatlakoztak – közölte a hatóság. Kísérleti jelleggel várhatóan még az idén megkezdődik a 9-16 éves fiatalok oktatása itt, jövőre pedig már a rendes működését is megkezdi a ház. Az Index, az Invitel, a Magyar Telekom, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap, a Microsoft, a Nokia, az Origo Zrt., az RTL Klub, a Telenor, a TV2, a UPC és a Vodafone támogatásával létrejövő házban a gyerekek egy közös alkotófolyamat során, szakemberek segítségével, játszva ismerkedhetnek majd meg a média és a hírközlés kulisszatitkaival.
A fiatalok a legmodernebb eszközökkel felszerelt stúdiókban elkészíthetik saját kisfilmjüket, rádióműsorukat, leforgathatják saját híradójukat és reklámjukat, továbbá megtanulhatják, hogyan védjék meg magukat és mobileszközeiket az illetéktelen kíváncsiskodóktól. „A központban megszerzett tudás hozzájárulhat ahhoz, hogy a felnövekvő korosztály magabiztosan és tudatosan használja a modern kor médiumait és a folyamatosan fejlődő technikai eszközöket, illetve a saját javára fordítsa a bennük rejlő lehetőségeket” – olvasható a közleményben.