Együtt vagy együtt? alcímmel rendezik meg idén az Internet Hungary konferenciát október 16-17-én a siófoki Azúr Hotelben. Arra a kérdésre, hogy valóban összeegyeztethetők-e a nagy kiadók, a kereskedőházak, és a kisebb online médium érdekei, Csermely Ákos a Mandiner.médiának azt mondta: „lehet, hogy kezdetben lesznek nehézségek, de sokunkat rákényszerít majd a gazdasági helyzet az együttműködésre”. A Media Hungary és az Internet Hungary konferenciasorozat főszervezője hozzátette: azért akadnak helyek, ahol a kényszer mellett a közös munka örömöt is jelenthet.
Nagyhatalmak
A 2012-es tavaszi rendezvényen a nehéz gazdasági helyzet mellett a Facebookra helyeződött a hangsúly, Csermely Ákos elmondása szerint azonban mára annyira a mindennapok részévé vált a közösségi oldal, hogy magától értetődően épül bele több szekcióba. „A második napon a mobil, és a tartalomgyártás, például az oknyomozó riportok kapcsán is előkerül majd a Facebook” – ígérte Csermely, aki pontos számot nem tudott mondani arra, mekkora lehet a közösségi oldal súlya a magyar online piacon. „Naprakész adatokat nem tudok, abban azonban biztos vagyok, hogy ha a magyar online világ nem figyel oda, egy nagy mogul bármikor átrendezheti a piacot” – figyelmeztetett a szakember.
A Facebook és a Google súlyát Csermely szintén nem kívánta megtippelni, azt viszont leszögezte: a két cég ma már megkerülhetetlen, és az ügynökségek legjobb stratégiája az lehet, ha tanulni kezdik, ezek mit, hogyan csinálnak. „Érdemes megfigyelni, hogy a Google és a Facebook mit nyújtanak ügyfeleiknek, hogyan mozognak a piacon, és hasznos lehet továbbfejleszteni az általuk kínált lehetőségeket” – mondta a főszervező. Hozzátette: vannak kreatív piaci szereplők, akiknek hasonló szándékaik vannak, és képesek lesznek fennmaradni a külföldi óriások mellett, de léteznek olyanok is, akiknek hamarosan komoly gondokkal kell szembenézniük, ha nem változtatnak hozzáállásukon.
A magyar online szereplők mozgásteréről szólva Csermely annyit jegyzett meg: sok múlik azon, hogy az ügynökségek és a hirdetők „mire vevők”, az Internet Hungary azonban az ő látásmódjukat is megváltoztathatja. Arról, hogy a Média Hungary kiemelt vebdége, Finnország, vagy a stabil gazdasági háttérnek örvendő Svájc és Németország irányt mutathat-e Magyarországnak e téren, a szakember azt felelte: „kint ezeket a problémákat rugalmasabban kezelik, másrészt azonban e területekről is érkeznek rúgások hazánk irányába”.