Továbbra is a mínuszok jellemzik a reklámpiacot

2012. szeptember 10. 16:32

Az idei első félévben nem javultak a reklámpiaci kilátások; a Kantar Media listaáras adatai szerint a magyarországi cégek 4,4 százalékkal költöttek kevesebbet idén reklámra, mint 2011 első felében. Decemberig az új tévécsatornák, az ünnepek, vagy esetleg a negyedik mobilszolgáltató hozhatnak élénkülést.

2012. szeptember 10. 16:32

Az idei első félévben nem javultak a reklámpiaci kilátások; a Kantar Media listaáras adatai szerint a magyarországi cégek 4,4 százalékkal költöttek kevesebbet idén reklámra, mint 2011 első felében – számolt be a mediainfo.hu. A felmérések szerint a korábban az év legmagasabb költéseit hozó tavaszi hónapokat idén 8 százalékos mínuszok jellemezték. 

Az első félévben a két nagy kereskedelmi televízió bevétele 14, illetve 15 százalékkal csökkent, miután az RTL Klub és a TV2 is csökkentette listaárait. A kábeltévék bevétele pár százalékkal nőtt, miközben a nyomtatott sajtóban 5, a rádióban 7, az interneten 2 százalékos visszaesést, a köztéren pedig 3 százalékos növekedést mutatnak a számok – írták. Az adatok alapján a legtöbbet hirdető piaci szektorok toplistáján leginkább a költések visszafogása látható: a gyógyszeripar csupán 7 százalékos pluszt hozott, az élelmiszer, a pénzügyi és az autós szektorban pedig több mint 10 százalékos volt a mínusz.

A cikk szerint az év hátralévő részében az új tévécsatornák indulása, az év végi ünnepek, vagy esetleg a negyedik mobilszolgáltató piacra lépése hozhatnak élénkülést.

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!