Vészjelzés a Bloombergtől: 100 ezer katona érkezhet Ukrajnába az oroszok oldalán
És a lap szerint „ez még csak a kezdet”.
A legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,763 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma júliusban az előző havi 1,748 millióról.
A legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában 1,763 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma júliusban az előző havi 1,748 millióról – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pénteken közzétett gyorsjelentéséből. A gyorsjelentésben szereplő 11 magyarországi műsorterjesztő, amelyek az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedik le, július végén összesen 2,873 millió előfizetést tartott nyilván, 24 ezerrel többet, mint az előző hónap végén.
A jelentés a Magyar Telekom Nyrt., az Invitel Zrt., a UPC Magyarország Kft., a DIGI Kft., a PR-TELEKOM Zrt., a Tarr Kft., a ViDaNet Zrt., a PARISAT Kft., a Hello HD Kft.; a UPC DTH S.á.r.l. és az Antenna Hungária Zrt. adatait tartalmazza.
A megközelítőleg 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek. Júliusban a jelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 61,4 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.
A digitális előfizetéseken belül júliusban 759 ezerről 770 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 925 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig közel 68 ezer előfizetője volt a hónap végén. A digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya júliusban 26,6 százalékról 26,8 százalékra nőtt. A vezeték nélküli előfizetések részesedése kis csökkenés után júliusban 34,6 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya változatlanul 38,6 százalék volt.
A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,6 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23,6 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,7 százalék volt. A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma júliusban 1,880 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,101 millióról 1,110 millióra nőtt.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 28,1 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 20 százalékkal, ezt követi a DIGI 17 százalékkal, míg negyedik a sorban a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedéssel, 16,6 százalékkal.
A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 38,4 százalék, majd a Magyar Telekom következik 28,9 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése 23 százalék.