A megközelítőleg 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek. Júliusban a jelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 61,4 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.
A digitális előfizetéseken belül júliusban 759 ezerről 770 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 925 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig közel 68 ezer előfizetője volt a hónap végén. A digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya júliusban 26,6 százalékról 26,8 százalékra nőtt. A vezeték nélküli előfizetések részesedése kis csökkenés után júliusban 34,6 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya változatlanul 38,6 százalék volt.
A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,6 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23,6 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,7 százalék volt. A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma júliusban 1,880 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,101 millióról 1,110 millióra nőtt.