A tárcavezetőt Kolber István, Demokratikus Koalícióhoz tartozó független képviselő kérdezte arról, hogy milyen okai vannak a területi alapú rendszámok bevezetésének. Kolber István szerint ugyanis a tervezett lépés jelentős többletkiadást, rengeteg utánajárást és adminisztrációt hozhat közel 2 millió gépkocsi tulajdonosnak.
Németh Lászlóné a parlament honlapján olvasható válaszában azt írta: az új járási rendszámok bevezetéséről előkészített szakértői javaslat egy-két hónapon belül kerülhet a kormány elé, a kabinet támogató döntése esetén pedig felmenő rendszerben látják el új típusú rendszámmal a járműveket. A miniszter felhívta a figyelmet arra, hogy az Európai Unió több tagállamában hosszú évek óta eredményesen működik a területi rendszám, amelynek előnye, hogy a rendszer alapján a gépjárműhöz azonnal és össze nem téveszthető módon hozzá lehet rendelni aktuális nyilvántartási helyét és üzembentartója lakóhelyét.
Németh Lászlóné szerint, a többek között Ausztriában, Horvátországban, Németországban, Szlovákiában, Szlovéniában és Olaszországban is alkalmazott területi jelölés hozzájárul a rendszámtábla-felismerő rendszerek hatékonyabb működéséhez is. Emellett fontos szerepe lehet még a szmogriadóval és a kijelölt helyekre való behajtással kapcsolatos szabályozás eredményes betartatásában, a helyi lakosok által díjmentesen igénybe vehető fizetős útszakaszok használatának ellenőrzésében, illetve – a Belügyminisztérium előzetes észrevétele szerint – az utazó bűnözők kiszűrésének megkönnyítésében is – érvel válaszában a miniszter.