Az elmúlt nyolc hónap 150 milliója után további 200 millió dollárt költhet a Google a YouTube tartalmi fejlesztésére – írja a Médiapiac a Wall Street Journal cikke alapján. A költések nyomán idén csaknem 100 új csatorna indult el a felületen, és a YouTube szabadulni látszik attól a képtől, hogy kizárólag a felhasználói videók gyűjtőhelye. A befektetések ugyanakkor a hirdetési oldalon is megtérülhetnek: a WSJ a YouTube által meg nem erősített értesülése szerint a hirdetők mintegy 150 millió dollárért reklámoztak a videómegosztón 2012-ben.
Bár a siker titkát még keresik a nagy cégek, az már biztos: a hagyományos, „beszélő fejek” típusú tartalmak nem keltik fel eléggé a figyelmet, és a zene sem garantálja a magas nézettséget. A WSJ szerint jövőre a jelentősebb európai piacokon is nagyszámú professzionális videócsatorna indulhat a videómegosztón.