Két számmal leírható a teljes EU-s gazdaság: egyik tragikusabb, mint a másik
Elszomorító gazdasági elemzést közölt a Telegraph.
A Jobbik határozottan tiltakozik a Budapesti Közlekedési Központ busztenderének lebonyolítása és tartalma ellen – jelentette ki Bödecs Barna országgyűlési képviselő.
A Népszabadság csütörtöki számában írt arról, hogy jövő héten zárul le a főváros eddigi legnagyobb szabású szolgáltatásvásárlást célzó busztenderének újabb fordulója, ezúttal két tételben 8 plusz 2 évre, összesen évi csaknem 10 milliárd forint értékű szolgáltatásra, 150 busz forgalomba állítására kért ajánlatot a BKK. A pályázaton csak az előminősítési eljáráson sikeresen túljutó három cég indulhatott, a VT Transman, a Color Tours Kft. és az Orangeways City Kft. Úgy hírlik, az ajánlattételre jogosult cégek mindegyike külföldi járművel – Volvo, MAN és Mercedes busszal – pályázik, ám erre csak az ajánlatok augusztus 17-i leadási határidejének lejártakor derül fény – írta a lap.
A Jobbik álláspontja szerint ez lényegében egy újabb közszolgáltatás privatizálása, amit elutasít az ellenzéki párt. Bödecs Barna kiemelte, hogy az egyetlen tőkeerős és hiteles pályázó a VT Transman, így komoly és érdemi versenyről szerinte nem lehet beszélni a tender kapcsán.
A Jobbik „súlyos aggodalommal” figyeli, hogy a pályázaton a szükséges autóbuszok úgy lettek paraméterezve, hogy a magyar gyártók érdemben nem tudtak részt venni a tenderen, így biztosan új, külföldi buszok kerülnek majd Budapestre – hangzott el.
A jobbikos politikus emlékeztetett: a Kravtex nevű magyar gyártó direkt Budapestre készítette a Credo Citadell autóbuszait, amelyekből több mint százat le is gyártott a sikeres próbafutások után. Bödecs Barna szerint a busztender kiírásával az állam és a főváros gyakorlatilag csődbe viszi ezt a gyártót, ami 300 munkahely megszűnéséhez vezethet.