Az állami cégek hirdetési politikáját vizsgálná felül az MSZP

2012. augusztus 01. 13:14

A szocialisták szerint a közterületi hirdetési piacon is „számolatlanul döntik” a pénzt a Simicska Lajos és Nyerges Zsolt érdekeltségébe tartozó cégekbe. Az állami cégek vezetőit felhívják, hogy „fejezzék be ezt az értelmetlen pénzszórást”, ígéretük szerint minden forintról el fognak számolni.

2012. augusztus 01. 13:14

Az állami vállalatok hirdetési politikájának felülvizsgálatát szorgalmazza az MSZP, mert a szocialisták szerint azok a közterületi hirdetési piacon is „számolatlanul döntik” a pénzt a Simicska Lajos és Nyerges Zsolt érdekeltségébe tartozó cégekbe. Lukács Zoltán frakcióvezető-helyettes szerdán sajtótájékoztatón elmondta: az érdekkör, amely az építőiparban „csillagászati összegű” állami-önkormányzati megrendelésekhez jutott az elmúlt két évben, a hirdetési piacon is milliárdos nyereséget gyűjtött be. A szocialista képviselő szerint mindez elsősorban azért aggályos, mert megrendeléseik nagy része állami – nem egyszer monopolhelyzetű – vállalatoktól és szervezetektől érkezik. Példaként hozta, hogy az Agrármarketing Centrum 2010-ben majdnem annyit költött közterületi hirdetésekre, mint 2002 és 2009 között összesen, tavaly pedig megduplázta ezt az összeget.

Megemlítette, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a kormányváltás óta 671 millió forintot fordított reklámra, s ennek több mint 90 százalékát óriásplakátra, illetve city light hirdetésekre. Az állami cég csaknem félmilliárd forintot hagyott a Simicska Lajos és Nyerges Zsolt érdekeltségébe tartozó Publimont Kft.-nél; ugyanez a cég 825 milliós megrendelést kapott a Szerencsejáték Zrt.-től is – sorolta. Példálózott Lukács Zoltán azzal is, hogy a 2010 előtt közterületen alig hirdető Magyar Posta Zrt. is csak Simicska- és Nyerges-érdekeltségeknél helyezte el megrendeléseit, mint ahogy a Publimontnál kötött ki a plakátkampányra korábban nem költő Magyar Villamos Művek hirdetéseinek többsége is. A szocialista politikus szerint mindez szükségessé teszi, hogy kivizsgálják az állami vállalatok hirdetési gyakorlatát, amelyet az MSZP pazarlónak ítél. „Az állami cégek vezetőit pedig felhívjuk, hogy fejezzék be ezt az értelmetlen pénzszórást. (...) Minden forintról el fogjuk őket számoltatni” – jelentette ki.

Az MSZP-frakció helyettes vezetője szerint a közterületi hirdetési piac „elfoglalása” azt is célozhatja, hogy a következő választási kampányban csak azok a politikai erők helyezhessék el reklámjaikat, amelyeknek ez a Fidesz-közeli érdekkör „megengedi”, ami a választás tisztaságát veszélyezteti. Lukács Zoltán egy újságírói kérdésre válaszolva elmondta, nem foglalkozik azzal, hogy a Magyar Elektronikus Újságírók Szövetsége tiltakozott egy közleménye miatt, amelyben felháborodásának adott hangot azért, hogy a Népszava közölte a Simicska Lajos tulajdonában álló Közgép Zrt. hirdetését. Mint mondta, fenntartja véleményét, az említett újságíró-szervezetet pedig elfogultnak tartja. A politikus múlt heti közleményében azt írta: egy magát szociáldemokratának valló lap „semmiképp sem vállalhat közösséget fideszes oligarchák cégeivel”.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 54 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
L066H
2012. augusztus 01. 17:57
"Az állami cégek hirdetési politikáját vizsgálná felül az MSZP" Ez van tetvek. Elkúrtátok. Nincs hatalom, nincs ingyenélés. Menjetek panaszra a római pápához. Feri olyan alázatos volt vele. Biztos segít nektek. :)))
Julismama2
2012. augusztus 01. 16:24
Mit szeretnétek? A pártlogóra egy Közgép hirdetést pénzért? Észbontó!
popzene
2012. augusztus 01. 14:54
Asszem az ország javára válna egy ilyen vizsgálat, de úgy gondolom, nagyon fontos, hogy legalább 2002-ig visszamenőleg történjen. Fidesz=MSZP
tunde04
2012. augusztus 01. 14:54
úgy egy hónappal ezelőtt olvastam ezt a cikket: http://www.kreativ.hu/media/cikk/kozteruleti_penzosztas_az_orban_korszakban kíváncsi voltam rá, az mszp vagy a dk mozdul rá először illetve mennyi időn belül. hát túl sokat nem kellett várnom. egyébként meg a kreatív onlájn menjen el a bús p..ba, mert még soha nem olvastam tőlük tárgyilagos, elfogulatlan cikket. valahogy az emútnyócban nem foglalkoztak a reklámokra elköltött pénzekkel. mondjuk azt én sem értem, h pölö a magyar postának mi a francnak ennyiért reklám, és egyáltalán minek neki reklám?!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!