A Jobbik mutyizástól tart a Várbazár környékén

2012. augusztus 15. 11:18

A fideszes vezetésű I. kerületi önkormányzat megszüntette a Lánchíd melletti kikötőkre kiadott használati engedélyeket. A radikális párt piacszerző akciót sejt és vizsgálatot követel.

2012. augusztus 15. 11:18

Piacszerző akciót sejt és vizsgálatot követel a Jobbik az ügyben, hogy a fideszes vezetésű I. kerületi önkormányzat – a Várbazár és környéke felújításának kiemelt projektté nyilvánítása után – megszüntette a Lánchíd melletti kikötőkre kiadott használati engedélyeket. Kepli Lajos, a Jobbik országgyűlési képviselője az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében azt írta, az eddigi üzemeltető, a Magyar Kikötő Zrt. hat kikötőjének bezárásával a Mahart utódcége, a Mahart PassNave abszolút monopolhelyzetbe kerül.

„A tisztességes verseny és Budapest főváros turisztikai fejlesztésének szempontjából a Jobbik követeli az ügy teljes kivizsgálását, elutasít minden olyan lehetőséget, amelyre a mutyi árnyéka vetődik, és korrupcióellenes pártként az ügy igazságos rendezését követeli” – hangsúlyozta a politikus. Felidézte, hogy több évtized elmúltával rendeződni látszik – a két világháború között Várbazárként működő, majd az Ifjúsági Parknak helyet adó – budavári épületegyüttes sorsa. Ezzel szerinte nemcsak idegenforgalmi, turisztikai és gazdasági szempontból értékelődik fel a jelenleg romos terület, hanem az előtte lévő Duna-part is kiemelkedő jelentőséggel bírhat a Várbazárhoz érkező turistahajók fogadásával.

„Most úgy tűnik, a területileg illetékes I. kerületi önkormányzat vagy az ahhoz kapcsolódó gazdasági körök a dunai kikötőhelyeknek is otthont adó rakpartrészt is uralma alá akarják vonni, elűzve onnan az eddigi üzemeltetőket” – fogalmazott Kepli. Megjegyezte, hogy a szemközti oldalon, Pesten minden probléma nélkül működhetnek a hajókikötők, pedig éppolyan közel vannak a lakóházak a mederhez, mint a budai oldalon.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 13 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Hajdú Sógor
2012. augusztus 15. 13:31
Ezzel mivan? " izraeli szakmai befektetők által üzemeltetett Várkert Kaszinó."
luga
2012. augusztus 15. 13:12
Az I. kerületben az elmúlt 22 évben, soha nem volt baloldali önkormányzat.
kjkj945
2012. augusztus 15. 12:51
A jobber egy sejt elem.
Basiliscus
2012. augusztus 15. 12:47
A jobb parton semmilyen infrastruktúra nincs kiépítve a kikötőbakon kívül! Az utóbbi években többszörösére növekedett a Budapesten kikötő szállodahajók száma. Korábban a bal parton elfértek, de kimerültek a kapacitások. Kényszerkikötők lettek a jobbpartiak. A turistákat elszállító buszoknak nincs parkolóhely, az áru és szemétszállítás rendkűl nehézkes. A legfőbb problémát az okozza, hogy a hálozati áramhoz nem tudnak rácsatlakozni a hajók, mert nincs kiépítve az sem. Emiatt hatalmas aggregátorokat üzemeltetnek és ezek iszonyú zajterheléssel járnak, főleg éjjel. Ezért történt az engedélyek visszavonása. A Duna nem belvárosi szakaszán még lenne hely, de sem a kapitányok sem az utaztatók nem szeretnék, hogy az utasnak sokat kelljen gyalogolni avagy tömegközlekedni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!