Átadják az első Alstom-szerelvényt

2012. július 10. 09:08

Kedden adja át a francia Alstom vállalat Budapestnek az első, szériagyártású Alstom Metropolis típusú metrószerelvényt ünnepélyes keretek között a 2-es vonal Puskás Ferenc Stadion állomásán. Az első szerelvényt az átadás után este 8 óráig kiállítják az állomáson, így az érdeklődők is megtekinthetik.

2012. július 10. 09:08

A céggel 2006. május 30-án kötöttek szerződést a 2-es és a 4-es metróvonal szerelvényeinek gyártására. E szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es vonalra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvényt a 4-esre 114 millió euróért. A 2-es vonalra szánt járműveket 2008 májusától egy éven át szállították volna le, az első szerelvényt a lengyelországi Katowicében 2008 szeptemberében mutatták be, az Budapestre 2009 februárjában érkezett meg.

Az Alstom által 2009 áprilisában megkezdett típusvizsgálati tesztek során számos műszaki problémát találtak, ezek kijavítása után a cég benyújtotta a végleges típusengedély iránti kérelmét. Az Alstom szerint a fékrendszer Európában széles körben alkalmazott, ezért mentesítést kért a magyar jogszabály alól. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) 2010. július 30-án azt közölte, nem adta meg a végleges típusengedélyt, mert nem jogerős álláspontjuk szerint nem bizonyosodott be, hogy a fékrendszer megfelel a jogszabályban előírtaknak és az előírt biztonsági szintet képviseli.

A végleges típusengedély megszerzésével kapcsolatos csúszások miatt a Fővárosi Közgyűlés 2010 júniusában úgy döntött, ha az Alstom nem szerzi be július végéig a megrendelt új metrókocsik engedélyeit, felbontják a szerződést.

Miután az NKH másodfokon, jogerősen is elutasította a Metropolis szerelvények végleges típusengedélyének kiadását, a BKV 2010. október 20-án felmondta az Alstommal kötött szerződést.

A főváros és az Alstom-csoport 2011 júliusában megállapodásra jutott, az francia vállalat megkapta a mentességet az általa használt fékrendszerrel kapcsolatban, majd március 24-ig a szerelvény lefutotta az NKH által előírt tartampróbát. Ez után a hatóság június 4-én megadta a végleges típusengedély a szerelvények részére.

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
keszi
2012. július 10. 12:40
Mi a francnak kell ennyire kapkodni?
Negue
2012. július 10. 10:27
Na, akkor most jó az a fékrendszer, vagy nem? Ha tényleg mindenhol jó Európában, akkor miért kell a magyar szabványnak ennyire eltérni a többitől, illetve miért kellett végül mégis engedni, ha a miénk az igazán biztonságos, mert akkor felesleges volt az egész hercehurca. Egy biztos a jelenlegi járműpark, már évek óta Európa szégyene, és az elmaradt karbantartások miatt még életveszélyes is!! Ja! Hol van Demszky? Minden rendben van (volt) vele? Olyan mintha soha nem is létezett volna. Nem jól van ez így!
kjkj945
2012. július 10. 09:47
"kiállítják az állomáson, így az érdeklődők is megtekinthetik." És az utasok mikor utazhatnak vele, az érdekesebb hír lenne.
drieno
2012. július 10. 09:41
azannya, mégis lesznek nem kigyulladós, modernnek kinéző, kisebb fogyasztású, csendesebb, netán légkondís (ezt nem tudom, csak remélem) metrószerelvények Budapesten? pedig a demszkyék milyen lazán megfúrták ezt is még utoljára, nehogy már a tarlós idejére essen az átadás...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!