Döntött a kormány a járásokról

2012. július 26. 17:04

Jövőre 175 vidéki járási hivatal és 23 fővárosi kerületi hivatal alakul meg, ezek a kormányhivatalok kirendeltségeként az államigazgatási ügyek intézésében segítenek majd az állampolgároknak – közölte a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium. A kormány szerdán döntött a járások székhelyeiről és azok illetékességi területéről.

2012. július 26. 17:04

A tárca közlése szerint a járási hivatalok elsősorban okmányirodai feladatokat, gyermekvédelmi és gyámügyeket, valamint egyes szociális, környezetvédelmi, természetvédelmi igazgatási ügyek intézését veszik át a településektől, de ezen belül szakigazgatási szervként fog működni a járási gyámhivatal, a járási állat-egészségügyi és élelmiszer-ellenőrző hivatal, a járási földhivatal és a járási munkaügyi kirendeltség.

A KIM hozzátette, az államigazgatási feladatokkal együtt a járási hivatalok átveszik a polgármesteri hivataloktól a jelenleg e feladatokkal foglalkozó köztisztviselőket úgy, hogy azok jogviszonya kormányzati szolgálati jogviszonnyá alakul át. A járások nemcsak a munkatársak, hanem a feladatellátáshoz szükséges ingó és ingatlan vagyont is átveszik, az az állam ingyenes használatába kerül, a vagyonkezelő pedig a kormányhivatal lesz.

A szaktárca emlékeztetett arra, hogy a járások kialakításának elveiről és az előkészítés feladatairól még tavaly szeptember 1-jén döntött a kormány; az eredeti tervek szerint csak 168 járás, a fővárosban pedig 7 körzeti hivatal lett volna. A kormány azért döntött a hivatalok számának emeléséről, hogy az állampolgárok a lakóhelyükhöz közel, rugalmasabb időbeosztással, könnyebben tudják majd az olyan ügyeket is intézni, amelyekért eddig a megyeszékhelyre kellett utazniuk. A kormány a jövőben lehetőséget ad a településeknek arra, hogy javaslatot tehessenek a más járáshoz történő átcsatolásukra, vagy önálló, új járás kialakítására. Az átcsatolásról a közigazgatási és igazságügyi miniszter javaslata alapján a kormány hozhat döntést minden negyedik évben, először 2017-ben.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 23 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
civis72
2012. július 27. 07:55
És mi van ha jobban fog működni a rendszer ? Mi van ha gazdaságosabb lesz ? Majd kiderül,nem tudni...előre károgni könnyű
James
2012. július 26. 22:11
OK. Értem. Idézet tőled: "A melót meg azok fogják csinálni, akik eddig is. Csak nem feltétlenül azon a helyen, és valószínűleg kevesebben." Na, most ezt hogyan?? Ez olcsóbb?? Hiszen nyilván kell egy újabb helyiség, annak vannak költségei, minden helyen kell egy új főnök, aki aláír, kell számítógép az adatrögzításhez, kell internetes kapcsolat, kell rendszergazda, takarító stb. Hogyan tudják megcsinálni az ugyanannyi munkát kevesebben?? Bár tudom, hogy most az a divat, hogy egy emberrel három munkáját végeztetik ugyanazért a pénzért, - amíg ki nem dől a delikvens, mert nem bírja - szóval nem vagyok meggyőzve.
James
2012. július 26. 19:37
Most úgy őszintén, erre mi szükség van?? Miért nem jó ez a mostani?? Miért kell mindent átnevezni, átszervezni, más helyre tenni, lebontani stb. Kinek az érdeke ez??
Big Chris
2012. július 26. 18:28
Valakit ki kell nevezni a Hülye Járások Minisztériumának élére.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!