Itt vannak a számok: így működik a rezsicsökkentés
Bár a rendszert több kritika éri, a számok nem hazudnak,: az áram- és a gázrezsi egy friss felmérés szerint is Magyarországon a legalacsonyabb az Európai Unión belül.
A lap értesülései szerint a főváros vizsgálja, hogy dugódíj helyett a hidakon való áthajtásokért szedjenek pénzt az autósoktól. Tarlós István szerint a hídpénz ellenőrző rendszerét gyorsabban és olcsóbban épülhetne ki.
Megerősítette a főpolgármester a Népszavának, hogy vizsgálják, érdemes-e a belső kerületekbe való behajtási zónákra kivetett díjfizetés helyett hídpénzt szedni az autósoktól. Tarlós István részletekről nem nyilatkozott, ugyanakkor azzal érvelt a hídpénz mellett, hogy annak ellenőrző rendszerét gyorsabban és olcsóbban lehetne kiépíteni. Hozzátette: vizsgálják még, hogy a hídpénz hozna-e akkor bevételt, mint a dugódíj. Tarlós elmondása szerint a hídpénzhez kapcsolódó behajtási zóna a hídfőkre korlátozódna, az ötlet pedig elfogadható lehet az EU számára is.
A Népszava írt arról is, hogy a behajtási díjat a Budapesti Közlekedési Központ szedheti majd be. Ennek oka, hogy a dugódíjat a BKV-ra kell fordítani, a közlekedési cég „kasszakulcsa” pedig június eleje óta amúgy is a BKK-nál van – írja a lap.