Az MSZP fővárosi frakciója szerdán arra szólította fel Budapest vezetését, hogy ne Orbán Viktor kormányfőt képviselje a fővárossal szemben. Az LMP szerint pánikszerű ötletelésből fakad, „hirtelen felindulásból elkövetett pénzszerzésnek tűnik” az a tervezett intézkedés, hogy a főváros a Budapest név használata után pénzt szedne.
Az MSZP fővárosi frakciója szerdán arra szólította fel Budapest vezetését, hogy hagyja abba az ötletelést, és ne Orbán Viktor kormányfőt képviselje a fővárossal szemben. Horváth Csaba frakcióvezető a Fővárosi Közgyűlés ülésének kezdete előtt tartott sajtótájékoztatóján azt mondta, erről Tarlós Istvánnak mint főpolgármesternek is el kell gondolkodnia. Molnár Gyula képviselő a taxirendelettel kapcsolatban közölte: egyetértenek azzal, hogy foglalkozni kell azzal a kérdéssel, hogy egységes arculat legyen és hatósági ár. Azt azonban nem támogatják, hogy 2013 január 1-jével a rendelet azonnal hatályba lépjen, az MSZP szerint azt ütemezetten kellene bevezetni. Szerinte az azonnali hatályba lépés miatt 3 ezer autó kiesne a szolgáltatásból, és ezt nem lehet megtenni. A képviselő hozzátette: azt várják a Budapesti Közlekedési Központtól, hogy támogassák a 24 órás diszpécserszolgálat létrehozását, valamint a sofőrnyilvántartás bevezetését.
Az LMP szerint pánikszerű ötletelésből fakad, „hirtelen felindulásból elkövetett pénzszerzésnek tűnik” az a tervezett intézkedés, hogy a főváros a Budapest név használata után pénzt szedne. Hanzély Ákos, a párt fővárosi képviselője szerdán, a Fővárosi Közgyűlés ülésének kezdete előtt tartott sajtótájékoztatóján azt mondta, ennek az ötletelésnek az lehet az oka, hogy a főváros – részben a kerületek jó érdekérvényesítő képessége miatt – rossz anyagi helyzetben van. Az előterjesztéssel kapcsolatban azt is problémaként vetette fel, hogy nem tudni, hogyan lehet az abban foglaltak betartását ellenőrizni. A taxirendelettel kapcsolatban az ellenzéki képviselő közölte, 10 perccel az ülés előtt még nem kapták meg az előterjesztést, ezért csak „mendemondákból” tudnak tájékozódni. Ezek alapján az LMP nem támogatja a fix tarifát, szerintük a taxival utazók számára a verseny mindig előnyösebb, ezért a maximáltarifa mellett teszik le a voksukat.