Megkapták az Alstom-kocsik a típusengedélyt

2012. június 04. 18:29

Megadta a módosított fékrendszerű Alstom-kocsikra a típusengedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóság, így a tervek szerint a következő hónapokban már közlekedhetnek a szerelvények a kettes metróban. A VEKE szerint ez szégyen.

2012. június 04. 18:29

A 2-es metró vonalán forgalomba helyezendő, az elmúlt hónapokban módosított fékrendszerű Alstom-szerelvényekre a mai napon az NKH a típusengedélyt megadta. A vonatoknak most egyenként üzembe helyezési engedélyt kell szerezni, utána állhatnak forgalomba az M2-es vonalon, a következő hónapokban ütemezetten - tájékoztatott a Budapesti Közlekedési Központ a Facebookon. Összesen 22 ötkocsis szerelvényt kell leszállítania a cégnek, havonta hármat.

„Az eljárás során mérésekkel, szakértői vizsgálatokkal igazolást nyert, hogy az alkalmazott fékrendszer megfelel az OVSZ-ben előírt fékberendezések biztonsági szintjének. A gyártó a metrószerelvény menet-fék vezérlő-kapcsoló megfelelő kialakításával biztosította a szerelvény akaratlan indíthatóság elleni védelmét. Az elrendelt, és a jármű hibamentes üzemét bizonyítani hivatott tartampróba során igazolást nyert, hogy a metrószerelvény biztonságosan üzemeltethető” - áll a döntés indoklásában.

A VEKE-nek nagyon nem tetszenek az Alstom-szerelvényekkel kapcsolatos fejlemények. Az egyesület a Facebookon így kommentálta a hatóság döntését: „Úgy látszik, semmi sem menti meg Budapestet a mutyimetrótól. Minden előírás alól felmentve, a magyar partnerek semmibe véve, mégis röhöghet a markába a francia. Meg még néhányan itthon. Az, hogy mi lesz a rendellenes kerékkopásokkal, meg hogy mekkora szívás várható, ha lejár a garancia, arról senki sem beszél. A közlekedési szakma és a magyar politika együttes szégyene szeptembertől már utast is szállít.”

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
OmegaMale
2012. június 05. 08:18
Szvsz ebben most egy kicsit túldimenzionálja magát a VEKE. Az Alstom is futott a pénze után. Rá lett kényszerítve és végig is vitte azokat a módosításokat, amiket volt értelme elvégezni. A szabványaink e tekintetben elég szigorúak, ennyi erővel valszeg a Combino-k is jó eséllyel nem felelnek meg minden elvárásnak. Futnak már pár éve és valszeg azokat sem lesz egyszerű szervízelni, ha egyszer megöregszenek. Fals elvárás a 40 éves orosz metrók és a Ganz villamosok faék egyszerűségét elvárni és közben modernebb, kényelmesebb, takarékosabb járműveket követelni. Ettől függetlenól egyen szart az Alstom, amiért olyan fércmunkát akart eladni, ami mégcsak nem is volt jó úgy ahogy volt. Aztná a tekintélyére próbált hivatkozni, francia bíróságon próbált okoskodni, akármekkora kilátásba helyezett szankció sem lehet elég nagy ellenük. A garancia kérdését pedig simán szerződésbe lehet foglalni, mert az Alstom-nak is ciki lenne, ha gari lejárta után 2 héttel elkopnának a kerekek. Amúgy ha tényelg gond van a kopással, az még gari időn belül ki fog derülni (még nagyon régen egy hsz-ben leírtam a VBőrön, amikor ez ott még téma volt, négy alapműveletes matek). Mellesleg a kellő üzemeltetési tapasztalat megszerzése után ezekkel is meg lehet majd csinálni azt, amit pl. a Ganz megcsinált a Tatra villamosokkal, korszerűsítették bennük a hajtást. Sőt voltak a 4-es metró pályázatokra MAGYAR fejlesztésű és GYÁRTMÁNYÚ metrókocsi ajánlatok is, én azt gondolom, hogy a Demszky-örökség kiheverése után adhatunk nekik esélyt, hogy a garanciális problémát megoldjuk. Addig viszont maradnak az Alstom-ok, köszönjétek meg Sky kapitánynak, hogy a típusengedély meg nem szerzése vis maior-nak lett leszerződve... A franciák simán el akarták sétálni a pénzzel!
pityesz74
2012. június 04. 22:01
Gyökerek. Hol van az elszámoltatás, és hol van a veszteséges szerződések aláírásának a felelőse!!Rohadt szemétládák, Dől a léééé!!!!
Obulus
2012. június 04. 20:47
Nem szoktam csúnyán beszélni, írni, de elmegy a picsába a VEKE.
kjkj945
2012. június 04. 19:22
És addig hány régi szerelvény robban le?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!