Elakadt kamionok, kimaradó járatok, járhatatlan utak: beköszönt a tél Magyarországra
Reggelig a legtöbb hó a Pest vármegyei Pilisszentkereszten esett, itt 22 centimétert mértek.
Megadta a módosított fékrendszerű Alstom-kocsikra a típusengedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóság, így a tervek szerint a következő hónapokban már közlekedhetnek a szerelvények a kettes metróban. A VEKE szerint ez szégyen.
A 2-es metró vonalán forgalomba helyezendő, az elmúlt hónapokban módosított fékrendszerű Alstom-szerelvényekre a mai napon az NKH a típusengedélyt megadta. A vonatoknak most egyenként üzembe helyezési engedélyt kell szerezni, utána állhatnak forgalomba az M2-es vonalon, a következő hónapokban ütemezetten - tájékoztatott a Budapesti Közlekedési Központ a Facebookon. Összesen 22 ötkocsis szerelvényt kell leszállítania a cégnek, havonta hármat.
„Az eljárás során mérésekkel, szakértői vizsgálatokkal igazolást nyert, hogy az alkalmazott fékrendszer megfelel az OVSZ-ben előírt fékberendezések biztonsági szintjének. A gyártó a metrószerelvény menet-fék vezérlő-kapcsoló megfelelő kialakításával biztosította a szerelvény akaratlan indíthatóság elleni védelmét. Az elrendelt, és a jármű hibamentes üzemét bizonyítani hivatott tartampróba során igazolást nyert, hogy a metrószerelvény biztonságosan üzemeltethető” - áll a döntés indoklásában.
A VEKE-nek nagyon nem tetszenek az Alstom-szerelvényekkel kapcsolatos fejlemények. Az egyesület a Facebookon így kommentálta a hatóság döntését: „Úgy látszik, semmi sem menti meg Budapestet a mutyimetrótól. Minden előírás alól felmentve, a magyar partnerek semmibe véve, mégis röhöghet a markába a francia. Meg még néhányan itthon. Az, hogy mi lesz a rendellenes kerékkopásokkal, meg hogy mekkora szívás várható, ha lejár a garancia, arról senki sem beszél. A közlekedési szakma és a magyar politika együttes szégyene szeptembertől már utast is szállít.”