A szakértők szerint nincs más út: rendészeti megoldásra van szükség Budapesten
Ezt nem lehet szociális vagy egészségügyi kérdésként kezelni.
Megoldódtak a lapterjesztési problémák Budapesten, az érintett tizenkét kerület lakói már pontosan kapják megrendelt újságjaikat - írja a Napi Gazdaság. A MédiaLog Zrt. a fennakadás miatt az előfizetőket és partnerkiadóit is kárpótolja.
Megoldódott a budapesti lapterjesztés két héttel ezelőtt kezdődött problémája; mind a tizenkét problémás kerületében sikerült kivinni az újságokat - közölte a Napi Gazdasággal Köő-Tóth Győző, a MédiaLog Zrt. vezérigazgatója. A MédiaLog megoldásként minden kerületben felállított egy önálló terjesztőhálózatot, kihasználva, hogy az egyes területeken általában két-három párhuzamos rendszer működik. Az új partnerek az előfizetéses lapok mellett egyéb termékeket – például önkormányzati lapokat, más címzett kiadványokat, szórólapokat – is terjesztenek.
Az igazgató beszámolt arról is, hogy a nehézségek oka négy alvállalkozójuk volt, akik váratlanul, a MédiaLog szerint jogellenesen mondták fel szerződésüket. Köő-Tóth Győző a lapnak azt is elmondta, meg akartak szabadulni a problémát okozó alvállalkozóktól, mert azok kartellbe tömörülve irreális árat kértek a szolgáltatásért. A cég az okozott károkért kártérítési igénnyel lép fel, amelyből részben előfizetőit szeretné kárpótolni.
A kompenzáció első lépéseként a MédiaLog a napokban az érintett tizenkét kerületben valamennyi előfizetőjének levelet küldött, amelyben felajánlotta a károsultaknak, hogy megtéríti a meg nem kapott lapok árát, vagy az ügyfelek a kieső napok erejéig meghosszabbíthatják előfizetésüket. A Zrt. partnerkiadóit is kárpótolná. A MédiaLog ezen felül a kiadókkal közösen előfizető-megtartó akcióba kezd annak érdekében, hogy a terjesztési nehézségek miatt kialakult bizalomvesztés ne vezessen lemondásokhoz – olvasható a Napi Gazdaság hasábjain.