Idén 17. alkalommal rendezik meg „a magyar médiapiac legjelentősebb független szakmai tanácskozását”, a Média Hungary konferenciát. A rendezvényt ezúttal „A pénz beszól” címen hirdettek meg a tavalyi, „A pénz beszél” cím analógiájára. Csermely Ákos főszervező a Mandiner.médiának a névadásról elmondta, 2011-ben arra utaltak, hogy „az igazság a pénz oldaláról érkezik”. Ezzel szemben 2012-ben azt szerették volna kihangsúlyozni, hogy hiába vannak ideáik és törekvéseik az egyes médiaszereplőknek, a gazdasági helyzet fokozottan meghatározza a döntéseket, és sokszor a rövid távú haszonszerzés élvez előnyt az értékvezérelt szempontok kárára. Arra a kérdésre, hogy milyen értékeket veszélyeztet az aktuális helyzet, Csermely Ákos azt felelte: mindenki számára más számít értékesnek. „A közmédiának a művészet és az irodalom, a hirdetőknek pedig a hirdetési felületek” – mondta Csermely, hozzátéve: a Média Hungary a média pénzpiaci konferenciája, így inkább gazdasági szempontból elemzi majd a kérdést. A főszervező a jövő évi címadásról csak annyit árult el, szeretné, ha az is a sorozat része, és így egyfajta trilógia lezárása lenne. „Sajnos azonban még nem tudjuk, mi lesz egy év múlva; mint sok más területen, itt is ez a probléma” – mondta.
Attól, hogy a pénz a látogatók számába is beleszól, a rendezvényszervező nem tart. „Aggodalomra nincs okom, és ezt a regisztrációs adatok is alátámasztják” – mondta, megjegyezve, hogy a résztvevők száma idén túlszárnyalhatja a tavalyi 12000 főt. Csermely Ákos szerint a rendezvény célja, hogy mindenki, aki ott megjelenik, elmondhassa: „lám, megérte, egy nap alatt tíz üzleti ebédet is sikerült megspórolni”. Véleménye szerint a konferencia elmúlt 16 éve garancia arra, hogy számos ötlettel és témával gazdagodhat minden látogató. „Idén is inspiráló dolgok fognak elhangozni, ezúttal is sokat lehet majd tanulni” – ígérte.
Két napon át négy teljesen eltérő tematikájú teremben folynak majd az előadások, számos magyar mellett 28 külföldi előadó részvételével. Az ez évben elindult sorozat - melynek keretében ezentúl mindig egy adott országot lát majd vendégül a konferencia – első kiemelt meghívottja Finnország lesz. Csermely Ákos közölte: valójában a Közép-európai Média Blues volt ennek a sorozatnak az előzménye, amely rávilágított, hogy a környező országok médiapiaca mennyire színes. Ezt a témát – mint mondta – a főszervező azonban továbbra is az Internet Hungary-re tartogatja, a Média Hungary azonban ezentúl évről évre egy terület sajtó- és médiapiacát, illetve annak gazdaság-társadalmi környezetét ismerteti meg. Finnországgal kapcsolatban elsősorban arra keresik majd a választ május 8-9. között a résztvevők, hogy reagál az északi állam a gazdasági válságra és a médiavilág problémáira. A finn és a magyar média párhuzamaira magyar opponensek hívják majd fel a figyelmet. Arra a kérdésre, hogy sok hasonlóság van-e a két ország médiapiaca között Csermely Ákos azt felelte: három hét múlva kiderül.