Főszervező: Idén is megéri a pénzét a Média Hungary

2012. április 19. 17:26

Finnország lesz a sztárvendég május 8-9.-én a Média Hungary konferencián, de a „gyűlölt-szeretett” Facebook is kiemelt szerephez jut majd. Csermely Ákos főszervező a Mandiner.médiának a címadásról, a médiapiacot is megszorongató válságról, valamint a Club Tihany elleni perről beszélt. Véleménye szerint idén is sokat lehet majd tanulni a rendezvényen.

2012. április 19. 17:26
Bánlaki Dalma Stella

Idén 17. alkalommal rendezik meg „a magyar médiapiac legjelentősebb független szakmai tanácskozását”, a Média Hungary konferenciát. A rendezvényt ezúttal A pénz beszól címen hirdettek meg a tavalyi, „A pénz beszél” cím analógiájára. Csermely Ákos főszervező a Mandiner.médiának a névadásról elmondta, 2011-ben arra utaltak, hogy „az igazság a pénz oldaláról érkezik”. Ezzel szemben 2012-ben azt szerették volna kihangsúlyozni, hogy hiába vannak ideáik és törekvéseik az egyes médiaszereplőknek, a gazdasági helyzet fokozottan meghatározza a döntéseket, és sokszor a rövid távú haszonszerzés élvez előnyt az értékvezérelt szempontok kárára. Arra a kérdésre, hogy milyen értékeket veszélyeztet az aktuális helyzet, Csermely Ákos azt felelte: mindenki számára más számít értékesnek. „A közmédiának a művészet és az irodalom, a hirdetőknek pedig a hirdetési felületek” – mondta Csermely, hozzátéve: a Média Hungary a média pénzpiaci konferenciája, így inkább gazdasági szempontból elemzi majd a kérdést. A főszervező a jövő évi címadásról csak annyit árult el, szeretné, ha az is a sorozat része, és így egyfajta trilógia lezárása lenne. „Sajnos azonban még nem tudjuk, mi lesz egy év múlva; mint sok más területen, itt is ez a probléma” – mondta.

Attól, hogy a pénz a látogatók számába is beleszól, a rendezvényszervező nem tart. „Aggodalomra nincs okom, és ezt a regisztrációs adatok is alátámasztják” – mondta, megjegyezve, hogy a résztvevők száma idén túlszárnyalhatja a tavalyi 12000 főt. Csermely Ákos szerint a rendezvény célja, hogy mindenki, aki ott megjelenik, elmondhassa: „lám, megérte, egy nap alatt tíz üzleti ebédet is sikerült megspórolni”. Véleménye szerint a konferencia elmúlt 16 éve garancia arra, hogy számos ötlettel és témával gazdagodhat minden látogató. „Idén is inspiráló dolgok fognak elhangozni, ezúttal is sokat lehet majd tanulni” – ígérte.

Két napon át négy teljesen eltérő tematikájú teremben folynak majd az előadások, számos magyar mellett 28 külföldi előadó részvételével. Az ez évben elindult sorozat - melynek keretében ezentúl mindig egy adott országot lát majd vendégül a konferencia – első kiemelt meghívottja Finnország lesz. Csermely Ákos közölte: valójában a Közép-európai Média Blues volt ennek a sorozatnak az előzménye, amely rávilágított, hogy a környező országok médiapiaca mennyire színes. Ezt a témát – mint mondta – a főszervező azonban továbbra is az Internet Hungary-re tartogatja, a Média Hungary azonban ezentúl évről évre egy terület sajtó- és médiapiacát, illetve annak gazdaság-társadalmi környezetét ismerteti meg. Finnországgal kapcsolatban elsősorban arra keresik majd a választ május 8-9. között a résztvevők, hogy reagál az északi állam a gazdasági válságra és a médiavilág problémáira. A finn és a magyar média párhuzamaira magyar opponensek hívják majd fel a figyelmet. Arra a kérdésre, hogy sok hasonlóság van-e a két ország médiapiaca között Csermely Ákos azt felelte: három hét múlva kiderül.

Szintén kiemelt téma lesz a Facebook, amelyet „hol szeretünk, hol gyűlölünk, de tudjuk, hogy ma már nem lehet kikerülni” – közölte Csermely, aki szerint a média e fajtája általában vagy túl van értékelve, vagy alul. A közösségi médiummal kapcsolatban négy előadót hallhatnak majd a résztvevők, akik a Facebook kínálta, általában kihasználatlan lehetőségekről és a profi cselekről beszélnek majd a médiastratégáknak. Az opponensek itt a gyakorlati alkalmazást mutathatják be.

Csermely Ákos a Mandiner.médiának arról is beszámolt, a Média Hungary továbbra sem szorítja háttérbe a nyomtatott sajtót. „Ma már nincs olyan, hogy csak tévé, csak rádió, vagy csak nyomtatott, ma már a tartalmat kell vizsgálni” – mondta a szakember. A print halála” Csermely Ákos véleménye szerint egy „túlhype-olt” dolog, bár azt a rendező is elismerte, hogy „sok minden meg fog változni”. Leszögezte: „a print jól van”, és véleménye szerint erre a bevételek a legjobb bizonyítékok. Kitért arra is: az elmúlt egy évben nem változtak a médiapiaci tendenciák, csak a pénzügyi racionalitás erősödött.

A Média Hungary ez év februárjában nyert másodfokon pert a Club Tihannyal szemben, amely 13 éven át volt a konferencia helyszíne. A bíróság döntése értelmében a rendezvényt egy héttel a megrendezés előtt lemondó szálloda köteles megtéríteni a Média Hungary kárát. Csermely Ákos elmondása szerint bár a pert valóban megnyerték, technikai tárgyalások továbbra is zajlanak, így az összeg még nem érkezhetett meg számlájukra. „Megküzdöttünk a váltással, de azóta nagyon megszerettük a siófoki Azúr Hotelt is, a vendégeink itt is megtalálták a helyüket” – közölte a főszervező, aki idén a tavalyi létszámnál pár százzal több résztvevőt vár a rendezvényre.

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!