Mr. Zuckerberg a jelenlegi politikai kurzusnak is pont ugyanazt a szolgáltatást kívánja nyújtani, mint az előzőnek
Örülök, hogy végre egyetértünk abban, hogy ez nagyon rossz dolog.
Futótűzként terjed a „Kony 2012” videó a Facebookon és a Twitteren, vagyis a közösségi média csatornáin. Egy friss tanulmány szerint a kisfilm viszonylag rövid idő alatt rengeteg amerikaihoz jutott el, ezzel is bizonyítva a közösségi média szerepének fontosságát, a 30 éven aluliak körében – számol be a European Journalism Center.
A Joseph Kony ugandai hadúrról szóló videó sikere kiváló bizonyítéka annak, hogy a fiatalabb generációhoz tartozó felnőttek és az idősebbek napirendjén más hírek szerepelnek, és más úton is jutnak hozzá adott hírekhez – állítja a Pew Research Center Internet és Amerikai Életmód Projektje egy csütörtökön közzétett kutatásban.
A 18 és 29 év közötti korosztályhoz sokkal inkább eljutott a videó, mint az idősebbekhez, ráadásul a fiatalabb generáció elsősorban a közösségi médiumokon keresztül értesült a kisfilmről, és kevésbé a hagyományos hírforrásokon keresztül. Mindezt egy Twitter-posztokat vizsgáló különleges elemzés is megerősítette, amely kimutatta, hogy messze ez volt a leggyakrabban emlegetett téma a mikroblogon.
Az Invisible Children által készített 30 perces videó 15 napja került fel a YouTube-ra, és jelenleg közel 84 milliós nézettségnél tart. Emellett a Vimeón is elérte a 17 millió megtekintést, amivel minden idők egyik legnézettebb tartalmává vált ezeken az oldalakon – árulta el a Pew. A fiatal felnőtt korosztály számára az internet háromszor fontosabb hírforrás, mint az úgynevezett hagyományos platformok, például a televízió, a nyomtatott sajtó vagy a rádió. A 18 és 29 év közötti korosztálynak csupán a 10 százaléka értesült a videóról a „hagyományos” médiafelületeken keresztül.