A Financial Times arról cikkezett, hogy Csehországnak és Magyarországnak van miért aggódnia, ugyanis valódi esélyük van arra, hogy ismét recesszióba fordul a gazdaságuk.
Az Economist a Malév leállása kapcsán közölt egy cikket, amely a közép-kelet-európai államok nemzeti légitársaságának küzdelmét állította a középpontba. A várakozások szerint Magyarország Szlovákia útját fogja járni, és túlnyomórészt olcsó légitársaságok fogják átvenni a Malév helyét.
Ugyan van néhány pozitív kivétel a régióban, de Románia és Lengyelország nem ezek közé tartozik, ők ugyanis már közel vannak saját Malév-pillanatukhoz – idézi a brit lap írását a Médianéző. A kelet-európai légitársaságok előtt álló lehetőségek aggasztóan korlátozottak. Egy blokkon belüli megállapodás meglehetősen valószínűtlen. A szerző szerint amíg ez így is marad, addig az olcsó légitársaságok továbbra is uralni fogják a keleti régió országait.