Fidesz: Oszkó hasznot húzott a nemzeti érdek elárulásából

2012. február 09. 17:52

„Most már érthető, miért hisztériázott Oszkó Péter a Malév csődje körül kialakult vitában” – nyilatkozta Selmeczi Gabriella, miután kiderült: a volt pénzügyminiszter csaknem egy éve a Malévet feljelentő cég igazgatósági tagja.

2012. február 09. 17:52

A Fidesz szóvivője szerint Oszkó Péter volt pénzügyminiszter közvetlenül is hasznot húzott „a nemzeti érdek elárulásából”, kiderült ugyanis, hogy csaknem egy éve „a Malévet feljelentő cég igazgatósági tagja”.

Selmeczi Gabriella közölte: Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján egyebek mellett arról beszélt, hogy agresszív versenyben vannak a másik nagy fapados légitársasággal, a Wizz Airrel. Az újságíróknak kiosztott Wizz Air Holdings Plc üzleti évének beszámolójából kiderült: Oszkó Péter volt pénzügyminisztert 2011. április 7-én nevezték ki a társaság igazgatóságának tagjává.

A Fidesz szóvivője erre úgy reagált: „most már érthető, miért hisztériázott Oszkó Péter a Malév csődje körül kialakult vitában”. Mára bebizonyosodott – írta közleményében Selmeczi Gabriella –, hogy nem elég, hogy a cég visszaállamosításánál sorozatosan olyan döntéseket hoztak, melyek nyomán az Európai Bizottság határozata ellehetetlenítette a Malév működését. A szóvivő véleménye szerint Oszkó Péter így „közvetlenül is hasznot húzott a nemzeti érdek elárulásából”.

Összesen 104 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Secnir
2012. február 10. 10:24
én azt nem értem, hogy Oszkó miért reagál egy Selmeczi Gabriellára? Ki ez a luvnya? Ki alatt fekszik? Mit tud, hogy nem baszták még ki a fideszből nyilvánvaló hülyeségei miatt?
sos
2012. február 09. 22:46
Azért furcsa ez az egész helyzet. Tudtommal a Malevban a visszavásárláskor megmaradt az orosz bankember 5%os tulajdona és egy vétójog záradék. (lásd portfolio.hu cikke Mi baj a Malévval?) Ha a Malév tényleg nemzeti tulajdonban lenne 100%ig, akkor nem lehetne feljelenteni őket igazságtalan pénztöméssel, nem? Ok lehet ebben nem vagyok teljesen képben, de a köv kérdésem miért kell minden nemzeti érdekben legalább 5% orosz zsidónak vétójoggal továbbra is hasznot húzni? (Abramovich persze hogy Ábrahám fia) Ha pedig az a visszaállamosítás így történt, az mostani kormánynak már akkoriban nagydobra kellett volna vernie és amint odakerültek sikkasztás gyanújával elkezdeni a vizsgálatokat....mert így csak attól, hogy ez pont most történt, egy csomó tájékozatlan butus emberke persze csak rájuk haragszik.... Erre meg még jön egy válasz egy korábbi kommentre: a wizzairre természetesen nem volt pénze a Váradinak, a pénzemberek angolok és amerikaiak mögötte, mint azt a Ryanair O'leary elmondta ma az indexen:"Ez ráadásul nem is egy magyar cég, a befektetők amerikaiak és angolok. Van egy magyar igazgatósági tagjuk, de ő pedig Svájcban él." - érvelt a Ryanair vezetője. "Budapest nem hagyatkozhat a veszteséges Wizz Air-re. A Jersey szigetén lévő adóparadicsomba vannak bejegyezve, de hát minek is nekik adóparadicsom, amikor soha nem voltak még nyereségesek!" A vicces ír pasi azt hiszi a a magyarok támogatnának egy céget csak azért mert magyar...Tehát ez az ügy mindeképpen zavaros, és csak egy biztos: mi megint k**va rosszul jártunk.
Basiliscus
2012. február 09. 22:28
Az viszont nagyon etikus, hogy a Magyar Turizmus RT. 3 millárd forinttal támogatja a Ryanair a magyar piacra való újbóli belépését. Erre van állami pénz?
gabuci
2012. február 09. 20:50
Talán csak nem azért vitte csődbe a Malévet a fidesz, mert a Rynair ezt akarta tárgyalási alapnak?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!