Testkamerát kapnak a BKK-ellenőrök
A tájékoztatás szerint a társaság több hónapnyi előkészítést követően az első időszakban ötven testkamerával látja el dolgozóit.
Megszűnhet a négynapos, a heti és a havi autópálya matrica, de minden magyar autósnak kötelező lesz az éves e-matricák megváltása – írja a Népszabadság névtelen forrásokra hivatkozva.
Átalakulhat az útdíjfizetési rendszer, erre a kormány két lehetséges koncepciót dolgozott ki – szóltak korábbi sajtóhírek. Az említett két változat alapján vagy az összes kategóriában kiterjesztenék a díjfizetést a gyorsforgalmi úthálózaton kívüli összes főútra, a D1-es matricatípus éves díja pedig a jelenlegi 40 ezer forint felére csökkenne; vagy az összes díjmentes szakaszt megszüntetnék. A két elképzelés közös eleme, hogy megszűnne a jelenlegi négynapos e-matrica.
A Népszabadság pénteki cikke szerint valójában egy harmadik elképzelés léphet majd érvénybe, miszerint minden magyar autósnak kötelező lesz az éves e-matricák megváltása a négynapos, a heti és a havi matrica megszüntetése mellett. Így fizetni nemcsak az autópályák, hanem valamennyi út használatáért kellene.
A koncepció alapján – a Népszabadság információi szerint – az éves díj a jelenlegi felére, húszezer forintra csökkenne, de az idei 19-20 milliárddal szemben az autósok hozzájárulása a matricabevételekhez még így is 66 milliárd forintra nőne. A lap úgy tudja, az előterjesztés egyes részeit a kormány most teszteli a közvéleményen, és ennek függvényében hozhat majd döntést.
A matricás útdíjrendszer kiterjesztése mellett a közúthálózat finanszírozására a kormánynak egyéb bevételeket is szereznie kell, ezért ezért az határozatánál fogva átveszi az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. 30 milliárd forintos tartalékát – írja a NOL. A tervek szerint ezek után az ÁAK-t és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.–t egyesítik, a két cég együttesét pedig beolvasztják a 30 ezer kilométeres országos közúthálózatért felelős Magyar Közút Nonprofit Zrt.-be.