Regionális autópálya-hatalommá fejlődött Magyarország
Magyarország mögött Lengyelország, Ausztria, Csehország, és még Horvátország is.
Folytatják az útlezárásokat, és azokra a kritikus pontokra tervezik, ahol az áruszállítás bonyolódik – jelentette ki Gaskó István szakszervezeti vezető a Klubrádióban.
Gaskó István a Klubrádió Szolidaritás című műsorában elmondta: a Liga Szakszervezetek folytatják a félpályás útlezárásokat, mert a kormány „a füle botját sem mozdította eddigi tiltakozásaikra”. Folytatólagosan demonstrálnának, de még nem tudják, hogy negyven napnál rövidebb vagy hosszabb ideig.
A szakszervezeti vezető arról is beszélt, hogy az útlezárásokat azokra a „kritikus pontokra” tervezik, ahol az áruszállítás bonyolódik. Példaként az M0-ás, M1-es, M5-ös autópályákat említette. Szerinte ezek lezárása akár kétmilliárd forintos kárt is okozhat naponta az országnak. Gaskó leszögezte, hogy nem akarnak kárt okozni, de azt szeretnék, ha a kabinet „ráébredne” arra, hogy amit kérnek az az EU-s és a ILO-s (Nemzetközi Munkaügyi Szervezet) szabályoknak való megfelelést jelenti és nem okoz hátrányt sem a gazdaságnak, sem a kabinetnek – jelentette ki a Klubrádióban Gaskó.