Pokorninak nem tetszik az egésznapos iskola

2011. szeptember 08. 08:01

Pokorni Zoltán úgy véli, az intézmények egyelőre nem alkalmasak az egésznapos iskola bevezetésére, amelyet az új közoktatási törvény vezetne be. A fideszes politikus addig nem vezetné be a pedagógusok életpályamodelljét, amíg nincs erre elegendő pénz.

2011. szeptember 08. 08:01

Pokorni Zoltán négyéves kortól írná elő a kötelező óvodába járást, ezt megelőzően a hátrányos helyzetű családok gyermekeit anyagi támogatással ösztönözné az óvodáztatásra. Az országgyűlés oktatási és tudományos bizottságának fideszes elnöke nem tenné kötelezővé az egésznapos iskolát, mert erre még az intézmények nem alkalmasak. A közoktatási törvény augusztus végén nyilvánosságra került koncepciója szerint nem csak az általános iskola alsó, hanem felső tagozatában is bevezetnék az egésznapos iskolát.

Indokolt a pedagógusbérek központi finanszírozása is - véli Pokorni. Kiemelte: a jó életpályamodell a több és jó minőségű, aktuális munkát honorálja, azt finanszírozza, ha valaki túlmunkát végez, és nem az eltelt időt, valamint különbséget tesz a jól és a kevésbé jól dolgozó pedagógus között. Pokorni Zoltán már a tanárképzés elején kiemelt ösztöndíjat biztosítana a legjobbaknak, nem csak a képzés végén adna ilyen juttatást.

Ha nincs elegendő pénz, akkor nem szabad elkezdeni a pedagógusok életpályamodelljét - fogalmazott a fideszes politikus, aki szerint ez esetben még az is jobb megoldás, ha csak bizonyos területen valósítják meg, bizonyos feladatokat finanszíroznak, de azt teljes összeggel. Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár szerdán azt mondta, 2013 szeptembere előtt nem indul el a modell. A fideszes politikus örömmel látja a koncepcióban több korábbi felvetésüket.

Összesen 39 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bookmark
2011. szeptember 08. 12:16
Engem az zavar az egeszben, hogy a gyerekeket mar megint butornak nezik egyesek es csak tologatjak. A szulo dolgozik, akkor ratolja az iskolara, ha anyuka mondjuk otthon van mert haztartasbeli vagy mar felsosok es nem kell rajuk vigyazni, akkor a gyerek jojjon haza. Aztan, ha nincs penz ebedre az iskolaba, akkor az a gyerek egesz delutan ott fog szedelegni az ehsegtol es a fizika torvenyeibol a szabad esest fogja gyakorolni, amikor elajul. Szoval kell-e delutani iskola vagy sem? Nincs ket egyforma gyerek es nincs ket egyforma csalad. Eloszor tessek megkerdezni a csaladokat, hogy mit szeretnenek es utana donteni es nem pedig raeroltetni mindenkire ugyanazt ha jo neki, ha nem.
orion
2011. szeptember 08. 12:04
Aha, egész napos iskola. Pompás. Sosincs lecke, bent megcsináltuk, cuccot bent hagyjuk. Mit is tanulsz, gyerek? Öööö.. Az egész napos elfoglaltság nemcsak tanulást,- sportot, szakköröket, közösségi feladatokat is kellene, hogy jelentsen. És normális étkezést, a különféle ételallergiák figyelembe vételét is. Ezt nem lehet elintézni grízes tésztával. És akkor még az iskolai erőszakról, a fásult, felkészületlen tanárokról, az alulszociálizált kölyökhordákról még nem is beszéltem. Pénz nélkül utópia az egész, és félek, nemcsak a gyerekeimnek kellett átélniük az évenkénti új oktatási koncepciók okozta traumákat, még az ükunokáim is ettől fognak szenvedni. És mi van az iskolán kívüli elfoglaltságokkal? Semmi nem jár annak a szerencsétlen gyereknek, aki esetleg többet akar tudni, jobban szeretne sportolni vagy mittudomén virágkötő tanfolyamra járna, plusz nyelvet tanulna, orgonálna vgy a rosseb tudja mit tenne még? Vagy ezt mind biztosítaná az iskola?
soelmo
2011. szeptember 08. 11:49
Pokorni sajnos nem tudja, mi az, ami nem tetszik neki. Ha tudná, akkor elismeréssel támogatná. Ugyanis az egésznapos iskolának az volt a zsenialitása, amikor volt(!), hogy a tanítási órák a gyakorló órákkal vegyesen alkották a napi órarendet, melyek alkalmával a diákok elvégezték a gyakorlás mellett a frissen tanult anyaggal kapcsolatos "házi feladatot" is, azaz ezek a pöttöm gyerekek 80 kilós iskolatáskák nélkül mehettek egész héten iskolába, csupán hétvégeken nézték meg a szülők, a heti munka eredményeit. Otthon nem kellett a szülőknek és a gyerekeknek a házi feladatokkal bajlódni.... Úgy gondolom, a legnagyobb jó, amit a gyerekekkel thet az iskola, hogy tervszerűen használja fel a délutáni órákat is, és ezáltal nem lesznek lézengő, a feladataikat elbliccelő gyerekek, akik aztán az otthoni 2. műszak idejét mérgezik meg a szülők számára is. Borzasztóan fárasztó ennek a kibicnek az állandó belecsacsogása olyan dolgokba, melyekhez valójában sem köze, sem tudása nincs. Feltételezem szakszervezeti funkcionáriusként rendelkezett annyi órakedvezménnyel, hogy fogalma se legyen az iskoláról!!!!
tarackos
2011. szeptember 08. 11:16
Vajon mikor ismerhetjük már meg a szupertitkos koncepciót a maga valójában? Elég tré, hogy a sajtón keresztüli üzengetésekből kell összerakni mit terveznek, a mi gyerekeinkről van szó...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!