Ezt nem láttuk jönni: egy friss nemzetközi felmérés szerint a diákok egyre kevésbé tudják használni a számítógépet (!)
A magyar nebulók ugyanakkor jóval az EU-s átlag fölött teljesítenek. Csehország pedig szárnyal. Francesca Rivafinoli szemlecikke.
„A jövőben az állam finanszírozza a közoktatást, és evidens joga lesz, hogy nagyobb szerepet kapjon az oktatási rendszerben” - mondta Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár a Nógrád megyei tanévnyitó konferenciáján.
„A jövőben az állam finanszírozza a közoktatást, és evidens joga lesz, hogy nagyobb szerepet kapjon az oktatási rendszerben” - mondta Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár a Nógrád megyei tanévnyitó konferenciáján. Hoffmann Rózsa közlése szerint az igazgatókat vélhetően az oktatási miniszter nevezi majd ki, ami a pozíció megbecsülését jelzi. Hogy mit tanítanak az iskolákban, azt a Nemzeti Alaptanterv és a kerettanterv határozza meg - hangzott el a konferencián.
Hoffmann Rózsa elmondta: ideje az iskolát visszahelyezni eredeti pozíciójába, és nyíltan kimondani, hogy az a személyiséget formálja, tehát nevel. A politikusnő elárulta, ezért fogja az új közoktatási törvény a nemzeti köznevelési rendszerről szóló törvény nevet viselni.
„Ha az állam felelősséget visel a nemzeti köznevelési rendszerért, hogy egységes műveltséget kapjon egy gyerek Salgótarjánban, Pécsett vagy Záhonyban, akkor elő kell írni, hogy mi az, amit mindenképpen meg kell tanítani az iskolában” - mondta Hoffmann, aki a köznevelési rendszer örökölt problémái között sorolta, hogy tisztázatlan az állam szerepe, a döntést laikusok - szülők, diákok - kezébe tették, az értékalapú nevelést pedig felváltotta az értékrelativizmus.