A Nagy Októberi Pancserforradalom

2011. július 28. 15:35

A szakmai befektetőkből egy korhadt világrend kapzsi képviselői lettek, akiknek nincs helyük egy egészséges, büszke országban.

2011. július 28. 15:35
Stemler Miklós

„Azon meg sem lepődünk, hogy a francia Suez kiebrudalását Pécsről ugyanaz a Páva Zsolt polgármester végezte 2009-ben, aki 1995-ben beengedte Pécsre a nyugati karvalytőkét azáltal, hogy eladta nekik a helyi vízmű 48 százalékos tulajdonrészét, hiszen ha a világ nem is, Orbán Viktor és ennek megfelelően a Fidesz világnézete nagyot fordult 14 év alatt. A szakmai befektetőkből így egy korhadt világrend kapzsi képviselői lettek, akiknek nincs helyük egy egészséges, büszke országban.(...)

Áldozatok persze minden forradalomban és szabadságharcban vannak, jelen esetben például a kirúgott dolgozókon kívül azok a pécsi fogyasztók, akik a számlázási rendszer átmeneti (lassan két éve tartó) zavarai miatt összevissza fizetnek vízdíjat. Igazságtalanok lennénk azonban, ha nem emlékeznénk meg a hősökről is. A vízműfoglaló Winkler Tamás nagykőrösi Fidesz-elnökből a Tettyén keresztül egészen a Dunántúli Regionális Vízmű vezérigazgatói székéig jutott, hű fegyvertársa, Szabó Iván pedig a cég jogtanácsosa lett.

 A végső elszámolás mindezekkel együtt még hátra van, hiszen a Bécsi Választott Bíróság még nem döntött abban a nem teljesen jelentéktelen kérdésben, hogy mennyit is ér a Suez tönkretett pécsi biznisze. Ez akár lehet 1,5, akár 10 milliárd forint is, ám ez nagyjából mindegy is a 7 milliárdos működési hiánnyal éppen hogy pihegő pécsi önkormányzatnak: pénz erre úgysem lesz, pláne nem a gyengélkedő Tettyéből.”

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
balbako_
2011. július 29. 09:03
Azért az okot ne keverjük az okozattal. A maradék állami cégekből szép csendesen kiszervezték - saját zsebre - vagy eladták - külföldi tulajdonba - azokat a részeket amelyek profitot termeltek. Ebből a szempontból a MÁV az állatorvos beteg lova, mert a világon mindenütt a személyszállítás ráfizetéses a teherszállítás pedig hozza a profitot, így legrosszabb esetben nullszaldóra ki lehetne hozni. Lehetne, mert a teherszállítást eladták - na kik?- így halvány esély sincs arra, hogy a cég talpra álljon. De tessék végignézni Európán tudtommal Anglia kivételével mindenütt állami kézben tartják az úgynevezett stratégiai ágazatokat. (Villamosenergiaipar, vasút, posta stb.), akkor ezek az országok most hülyék, vagy éppenséggel tudnak valamit?
enes
2011. július 29. 08:55
"... a Suez osztalék és menedzsment díj formájában a befektetéséhez és tényleges hozzáadott értékéhez viszonyítva hatalmas, mondhatni eltúlzott 1 milliárd Ft-on felüli pénzt vett ki, ami a befektetésének több mint háromszorosa..." "...Ugyanakkor a cégkivonat részvényesek adatai .... Brit Virgin-szigetek PO BOKSZ 3174, Road Town szerepel, ami külön magyarázatra szorul.” Hát igne, Virgin szigetek...
tewton
2011. július 28. 22:52
pécsett konkrétan két választási lehetőség volt annakidején: szilikati vagy páva. így kell olvasni ezt az írást. én azért hiányolom, hogy nem a hírszerző írta meg a pécs holding botrányos ügyeit a páva-korszak előtt. se a nagy-nagy leleplezéseket az elszivárgott EKF-pénzekről.
El Topo
2011. július 28. 22:45
Gond egy szál se, bírságra, kártérítésre mindig van pár milliárdom.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!