Elárulta a MÁV főigazgatója, mi lesz a vasútállomásokkal
Fekete Zoltán kijelentette, első a közlekedési, a vasúti funkció megtartása, ennek rovására fejleszteni nem lehet, de a helyi közösségek ellenében sem.
A bíróság ideiglenes intézkedésként 100 millió forintos kártérítést ítélt meg a MÁV-nak, melyet a MAL Zrt. 15 napon belül köteles kifizetni.
A Fővárosi Bíróság kötelezte a Magyar Alumínium Termelő és Kereskedelmi Zrt.-t, hogy 15 napon belül százmillió forintos kártérítést fizessen a MÁV-nak. A bíróság intézkedése ideiglenes, ám a fellebbezéstől függetlenül végrehajtható.
A MÁV a szerdán kezdődő perben több mint 300 millió forintot és annak kamatait követeli a MAL Zrt.-től. A Fővárosi Bíróság Gazdasági Kollégiuma előtt zajló per során a MÁV védői azt állította, hogy a vasút kára 400 milliós, ám csupán a számlával alátámasztott 353 millió forintos kár megtérítését követelik. A MÁV jogásza hangsúlyozta, hogy a veszélyes üzem lényege a következő: csekély hiba vezet aránytalanul súlyos következményekhez. Szerinte ez történt a vörösiszap-katasztrófa során is.
A MAL jogi képviselője szerint a MÁV mindeddig nem adott át tételes bizonyítékokat a követelés alátámasztására. A jogász szerint a MAL egyébként már 2 milliárd forintot költött el a katasztrófából fakadó kötelezettségekre. Ennek része az 1 milliárdot kitevő technológiaváltás és a 200 millióba kerülő gátfelújítás is.