Hetvenötmillióért vettek használhatatlan villamost Szegeden

2011. május 27. 17:55

Hetvenötmillió forintért vett a Szegedi Közlekedési Kft. egy olyan villamost, mely fél méterrel keskenyebb nyomtávja miatt használhatatlan a villamospályán.

2011. május 27. 17:55

A Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT.) 2009 óta tárolja azt az átalakításra váró villamost, amelyet Németországból vásárolt meg hetvenötmillió forintért. Cottbusban azonban 1000 milliméter a nyomtáv, szemben a szegedi 1435 milliméterrel. A cég ráadásul az üzleti beszámolóban csupán negyvenmillió forintot könyvelt el, a tényleges vételár a szerződések áttekintésekor derült ki. Ennek oka az elmúlt nyolc év ügyeit vizsgáló átvilágítóbizottság elnöke, Gyimesi László szerint az volt, hogy a szabály szerint ötvenmillió forint elköltése felett tulajdonosi jóváhagyás kell a beszerzéshez.

Tóth István Tibor a Szegedi Közlekedési Kft. jelenlegi ügyvezető igazgatója a mindennapi kérdésére elmondta: az is problémát jelent, hogy a villamos árát a vállalat ki sem fizette, hanem négy éves részletfizetéssel vásárolta meg a cég korábbi vezetése, amit így ők is megörököltek. Leszögezte: ahhoz, hogy ezt a villamost a szegedi pályára átalakíthassák legalább 100 millió forintra van szükség. Az igazgató egyelőre nem tudja, mi lesz a villamossal.

A bizottság vizsgálatból az is kiderül, hogy az SZKT az elmúlt ciklusban, amikor baloldali többség volt a szegedi közgyűlésben, sorozatosan megszegték a közbeszerzési törvény rendelkezéseit. A közbeszerzést ugyanis szabálytalanul részekre bontották. A vizsgálat azt is megállapította, hogy az SZKT közel 155 millió forintot költött el egy olyan villamos megépítésére, ami jelenleg 40 százalékos készültségben áll és a befejezéséhez még 145 millió forint kellene. Gyimesi közölte: mivel felmerült a különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés gyanúja, ismeretlen tettes ellen feljelentést tesznek.

Összesen 14 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Hardrada
2011. május 28. 10:07
A közbeszerzési szabályok megsértése ésatöbbi könnyen igaz lehet, de ez a "fél méterrel keskenyebb a villamos, OMG" probléma nagy valószínűséggel egy óriási kamu (ha Tatraról van szó). Aláraknak egy normál nyomtávú forgóvázat, kis átalakítás, azt csókolom.
pascal
2011. május 27. 20:55
A szocik, szadeszesek nem ismerik a mérőszallagot? Komolyan először azt hittem, hogy valami átverés van a cikkben (1000 - 1435 mm). Már ezért is börtönt érdemelne aki ezt megvette, függetlenül attól, hogy persze bűzlik a korrupciótól az egész.
Benbe
2011. május 27. 20:28
Lufi. Fikció. Lejáratás. A Tatra villamosok úgy vannak tervezve, hogy forgóvázcserével átalakíthatóak 1000 és alatti, illetve 1000 fölötti üzemre. Mivel tartalékalkatrésznek vettek olyan villamosokat, amik meg szélesnyomközűek, de régiek, azokból lehet forgóvázat kivenni, a szélesnyomközű tengelynek a nyomtávját pedig két távtartó kiszedésével gyerekjáték normállá alakítani (l. pl. itt: http://hampage.hu/trams/szeged12/index2.html ). A dolog ki van találva, csak jelenleg a műhely nem folytatja a megvásárolt Tatrák felújítását és üzembehelyezését, helyette a saját alacsonypadlós villamos (szintén Tatra alapon való) megépítésén dolgoznak.
Öreg
2011. május 27. 20:05
Botka szerint az önkormányzatot ellehetetleníti a kormány ! Nyilván a kormány tehet az eltérő nyomtávról.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!