Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
Amennyiben elhalasztják a Petőfi híd felújítását, néhány év múlva a pályalemezt is cserélni kell. Mindez jelentősen megdobná a rekonstrukció költségeit is.
A Szabadság híd és a Margit híd kivételével halaszthatatlanná vált a Duna-hidak felújítása - írja az Index. A Budapesti Közlekedési Központ tájékoztatása szerint a rekonstrukció elhalasztása esetén a költségek lényegesen nőhetnek - ahogy ez a Margit híd esetében is történt. 2010-ben készítette el az FKF Zrt. az Erzsébet és a Petőfi híd fővizsgálatát, a Lánchídét pedig idén végzik el.
A Petőfi híd egyelőre nem minősül balesetveszélyesnek, ám a felújítás elmaradása esetén már néhány év múlva a pályalemeznek olyan károsodásai lehetnek, amelyek annak cseréjét igénylik. A szükséges felújítási munkák a hídfőktől, pillérektől kezdve a közvilágítási kandeláberekig, illetve a Boráros téri felüljáró felújítása összesen 10 milliárd forintot tesznek ki - ezt azonban a kiegészítő beruházások növelhetik.
A Lánchíd fővizsgálatának eredményétől függően, nyár végén dönt a főváros arról, hogy a Petőfi híd, az Erzsébet híd vagy a Lánchíd közül melyiket újíthatják fel előbb.