Borokat válogatott Schmitt Pál

2011. április 27. 16:58

Az államfő kiválasztotta azt a fehér-, vörös- és desszertbort, amelyek az elkövetkezendő egy évben a Magyarország köztársasági elnökének bora címet viselhetik.

2011. április 27. 16:58

Schmitt Pál döntését két napon át tartó előzsűrizés - ami gyakorlatilag a CBA éves borversenye volt -  előzte meg, amelynek során szakértők 650 bormintából választottak ki kategóriánkénti 3-3 bort. Schmitt ezek közül választotta ki a győzteseket elismert borszakértők és sommelier-k segítségével. A fehérborok közül a Kreinbacher Pincészet 2007-es somlói Öreg Tőkék Bora, a desszertborok közül az Orosz Gábor 2000-es hatputtonyos tokaji aszú, a vörösborok közül pedig a Bodri Pincészetből származó 2009-es szekszárdi Kadarka viselheti a Magyar Köztársaság elnökének bora címet.

A kiválasztott borok bolti eladásából palackonként száz forintot jótékonysági célra fordítanak. Az akció az Index információ szerint csak a CBA-ban forgalmazott borokat érinti. Az összegyűlt pénz sorsáról az év végén döntenek. Fodor Attila, a CBA kommunikációs vezetője elmondta, hogy a borokat már forgalmazzák, de a köztársasági elnök bora-jellel ellátott palackok két héten belül jelennek meg az üzletek kínálatában.

Schmitt Pál elismerését fejezte ki a magyar borászok iránt, akik munkájának köszönhetően a Sándor-palota vendégei egy éven keresztül „a legjobb magyar borokat” kóstolhatják majd meg. Az államfő kifejtette: a magyar borok nem a mennyiség, hanem a minőség terén veszik fel a versenyt más nemzetek boraival.

Összesen 19 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
liberálzöld.
2011. április 27. 22:19
Remek! A kisebbségi etnikum c. balhé az égig ér, a hajléktalanok köztörvényes bűnözőkké vállnak egyetlen nap alatt. Az államfő meg borokat válogat. Remek!
HSL
2011. április 27. 21:33
óbazzeg óbazzeg WC papír nem lesz áLamfői ajánlással?! R-E-A-L-I-T-Á-S-É-R-Z-É-K a sufniban?!?! Kizárólag regnáló uralkodói házak ajánlásának van marketing értéke, Obama ajánlásával sem dobnak piacra hamburgert, vazzeg. Ultraszánalmas.
küllő
2011. április 27. 20:03
Van még lejjebb Pali bácsi?????
jan
2011. április 27. 20:02
Önmagában nincs talán baj az "elnök bora" ötlettel, de mégis hogy gondolták, hogy ezt a CBA-ban forgalmazott borokra szűkítik? Így az elnök egy áruházlánc reklámarca lett... Gyerekek, el tudjátok képzelni, hogy Erzsébet királynő a Tesco (hasonlóan "nemzeti", brit gyökerű áruházlánc) borai közül válogat?... Rettenetes, hogy Schmittnek mennyire nincs minimális stílusérzéke sem... És ez az ember volt állítólag sikeres diplomata...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!