Ha lenne még kérdés, miért volt érdemes megvenni Ferihegyet
Rekordévet zárhat a Liszt Ferenc repülőtér.
Kötött pályás, ütemes menetrendű közlekedési kapcsolatot alakítanának ki Ferihegy és Budapest között a kormány elképzelési szerint. A fejlesztési tárca szerint ez akár kínai-magyar együttműködésben is megvalósulhat.
Elképzelhető, hogy lesz ferihegyi gyorsvasút. A kormány az Új Széchenyi tervben azzal számol, hogy kötött pályás, ütemes menetrendű közlekedési kapcsolatot alakítanak ki a Ferihegyi repülőtér és Budapest között. A fejlesztési minisztérium elképzelései szerint ez akár kínai-magyar együttműködésben is megvalósulhat. A tárca Napi Gazdaságnak adott tájékoztatása szerint az évi 8-10 millió utas gyors és kényelmes utaztatása a belváros és a reptér között kötött pályás fejlesztésekkel oldható meg a leghatékonyabban.
Ez egyébként már korábbi kormányzatok idején is napirenden volt. A különféle ötletekből viszont mindössze annyi valósult meg, hogy a Nyugati pályaudvarról Cegléd felé közlekedő vonatok megállnak a Ferihegy 1-en. A 2-es terminál megközelítése továbbra is csak közúton, BKV-val, illetve közvetlen autóbuszjárattal, valamint minibusszal és taxival lehetséges.