Magyar: Ellenreformáció az oktatásban

2010. november 13. 11:20

Az oktatásban ellenreformáció zajlik Magyar Bálint egykori SZDSZ-es szakminiszter szerint, aki erről a szombati Népszabadságban nyilatkozott.

2010. november 13. 11:20

Magyar Bálint szerint ha az önkormányzatok átadják egyes iskoláikat az államnak, akkor létrejön a gettóiskolák hálózata, az önkormányzatok pedig fenntartják majd a középosztálynak elkülönített elitiskoláikat. A volt miniszter nem ért egyet a szöveges értékelés eltörlésével és a buktatás újbóli bevezetésével sem. Úgy véli, több intézkedés a hátrányos helyzetű gyerekek szegregációja irányában hat.

A Népszabadság kérdésére, hogy mi a véleménye a Pokorni-Hoffmann vitáról, Magyar Bálint közölte: a kérdések többségében kisebb a távolság közte és Pokorni Zoltán, mint Pokorni és Hoffmann Rózsa között. „Mi legalább egy nyelven beszélünk, még ha egy-egy kérdésre eltérő válaszokat is adunk” - mondta. Megjegyezte, hogy Pokorni nincs könnyű helyzetben, mert „a Fidesz liberálisabbjai az oktatáspolitika kispadján ülnek”, és még tőle is el kell határolódniuk „az őket a pártjukban körüllengő gyanakvás eloszlatása érdekében”.

Összesen 33 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
sztd
2010. november 15. 00:15
Mondjuk annyiban igaza van Magyar Bálintnak, hogy a közoktatáshoz sem ő, sem Pokorni nem értettek (tanár ismerőseim szerint). Szóval az alapoktatás tekintetében egyikük sem volt kellően kompetens. Lehet, hogy egy nyelvet beszélnek, de az sajnos nem a közoktatásban értelmezhető nyelv. Vicces, hogy most nincs egyetlen felsőoktatásban dolgozó ismerősöm sem, aki ebben a kérdésben állást foglalna. Egyébként sok kérdésben van szerintem Pokorninak igaza. Pl. nem világos, hogy mi értelme van a kétféle BSc/BA képzésnek /Vitaanyag, 10. oldal/.
HSL
2010. november 14. 03:30
Magyar úr, egyes, üljön vissza az iskolapadba. Olaszliszkán, deszegregáltan.
virág andrás
2010. november 13. 23:55
A Hoffmann Rózsa körül egyre nagyobb hullámokat kavaró vita lényege abban van, hogy HR a nemzeti oktatás kérdését politikai dimenzióba helyezte. Ő az első, aki ezt döntéshozói pozícióban nyíltan fölveti. A problémának számtalan (szakmai, szociológiai, struktúrális, anyagi, stb.) elágazása van, de a lényege: nemzeti oktatás nélkül nincs nemzetpolitika. Helmut Schmidt és Valéry Giscard d'Estaing már a hetvenes években figyelmeztetett arra, hogy az úgynevezett integrációs folyamat lebontja a nemzeti struktúrákat és a visszájára fordul. Ezért harangoznak ma (valószínűleg megkésve) Nyugat-Európában, mert most már kiborult a bili. A magyar politika két évtizede azon dolgozik, hogy Magyarország a globalizáció gyarmata legyen és ennek feltétele a nemzeti struktúrák szétzúzása minden területen. A társadalmi ellentétek elmélyítése e politika legfőbb eszköze és célja. A főként gyarmatai révén hipergazdag nyugat-európai államok kénytelenek beengedni a harmadik világból özönlő tömegeket, hogy ők foglalják el a termelési szerkezet kiüresedő szektorait, de a probléma mára kezelhetetlenné válik. Nézzétek meg, milyen határozottan reagálnak erre most a nyugati államok! Kelet-Európában - főként Magyarországon, Bulgáriában és Szlovákiában - az egyik legnagyobb belső feszültséget az iszonyatosan növekvő népességű cigányság bizonyos rétegei okozzák. Erre a tényre épül a társadalmak összeroppantásának stratégiája, ami szerves része a globalista imperializmusnak. Ahhoz, hogy a nemzet szembenézzen a vészterhes jövővel, meg kell menteni a nemzeti oktatást, ami az elmúlt években a megsemmisülés szélére került. Hoffmann Rózsa ennek a nemes ügynek szegődött a szolgálatába, abban a hitben, hogy az iskola képes lesz erős bázist adni a nemzet fölemelkedéséhez. Az iskolai munkába nem szabad integrálni a társadalmi feszültségeket, rendre, nyugalomra és biztonságra van szükség a színvonal emeléséhez. A pedagógus nem szociális szakmunkás, nem pszichológus, nem utcai harcos és nem rendőr. Magyar Bálint azzal vádolja Hoffmann Rózsát, hogy integrált oktatás helyett nemzeti utat jelöl ki és, hogy az új tanévben az iskolai rend lett a jelszó. Ennyit erről. Sajnos a helyzet rendkívül súlyos, mivel HR-nak nem állnak rendelkezésére azok az (első sorban anyagi) eszközök, amivel minőségi áttörést lehetne elérni az iskolák és a pedagógusok jelenlegi, tűrhetetlen helyzetének javításában. Nem kizárt, hogy ebbe fogják belebuktatni. De most a nemzeti tisztesség mindenkitől azt követeli, hogy mögötte sorakozzon fel és tegyen meg mindent a támogatásáért.
dé208
2010. november 13. 23:08
...és Mucuska jól van ?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!