Szívünk parancsa a haza megvédése
Sem a XIX. századi, sem a XX. századi hősök áldozata nem volt hiábavaló.
Ha a főváros felmondaná az Alstom-szerződést, körülbelül 2015-16-ra lehet kész a négyes metró - vagyis két éven keresztül üresen állna a metróalagút. A szerződés szerint ráadásul vis maiornak számít, ha az Alstom nem kapja meg a szükséges típusengedélyt.
Mi a hűtlen kezelés, ha nem ez? - teszi fel a kérdést a VEKE azután, hogy az Index megírta: az Alstommal kötött szerződés 32-es pontja szerint a háború, a tűzvész, az árvíz, a forradalom és a járványok mellett vis maiornak számít az is, ha a szállítónak nem sikerül beszereznie az általa gyártott metrókocsira a magyarországi típusengedélyt. Mivel nem sikerült, ezért előfordulhat, hogy az új kocsik üzembeállításáig két éven keresztül üresen állnak a négyes metró alagútjai.
Az Alstom a Gazdasági Rádiónak adott válaszai alapján a mai napig nem érti, miért nem kapták meg metrószerelvényei az NKH-tól a típusengedélyt. Az Alstom jogi és technikai szakértők bevonásával tanulmányozza az NKH határozat tartalmát és ezt követően, a közigazgatási eljárási törvényben meghatározott határidőn belül dönt a megfelelő jogi lépések megtételéről, beleértve a fellebbezés lehetőségét is.