Félmilliárdot költöttünk eddig az ötös metróra

2010. augusztus 23. 09:15

Az eredeti tervek szerint már utaznunk kéne az ötös metrón, mely a szentendrei, ráckevei és csepeli HÉV-eket kötné össze. Eddig félmilliárdot költöttünk megvalósíthatósági tanulmányokra, engedélyezési tervre és a tendertervek elkészítésére.

2010. augusztus 23. 09:15

Szakértők szerint több értelme van az ötös metrónak, mint a négyesnek, mégsem történt semmi, ami arra utalna, hogy hamarosan megkezdődnének az építkezések - holott az eredeti 2005-ös tervek szerint 2010-ben már utazhatnánk vele. Az ötös metró a szentendrei, ráckevei és csepeli HÉV-eket kötné össze, ha megépül, átszállás nélkül lehet utazni Ráckevétől Szentendréig. Az ötös metró számokban húsz kilométer alagutat, közel száz kilométeres gyorsvasúti rendszert, hatszázmilliárd forintos beruházást és hetvennégy állomást jelent.

Eddig félmilliárd forintot költött a fővárosi önkormányzat a beruházás előkészítésére - ebből négyszázmillió uniós pénz. A pénzt megvalósíthatósági tanulmányra, az engedélyezési terv elkészítésére, az engedélyezési eljárás lefolytatására, az EU-s pályázat összeállítására és tendertervek elkészítésére költötték.

Összesen 75 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
blogen
2010. augusztus 25. 04:57
A kétnormás járművek pedig teljesen normális módon működnek szerte a világon, annyi gond van csak, hogy általában kisebb néhány százezres városok tram-trainjei S-Bahnjai ilyen vegyesüzeműek. A milliós városok és agglomerációk olyan közlekedési rendszereket igyekeznek építeni, amelyek minnél kevesebb fajta eszközön alapulnak, a gazdaságosság miatt. Az nem megoldás Budapest közlekedése számára, hogy ahány viszonylat annyi fajta egyedi jármű és infrastruktúra, erre nincs pénzünk. Minimalizálni kell a típusokat és üzemeket, hogy a lehet leggazdaságosabban üzemeltethető egységes rendszert kapjunk. A fogaskerekű a közút vasútba illesztése jó irány, mert megszüntet egy szigetüzemet. A vegyes HÉV-vasút és HÉV-metró rossz, mert újakat teremt. A HÉV megszüntetése, a viszonylatainak metróvá vagy vasúttá transzformálása lenne a helyes irány itt.
szonja91
2010. augusztus 24. 15:56
Komolyan mondom, hogy ez egy vicc, hogy lehetett ennyire a béka feneke alá vinni egy országot a 8év alatt? Ezeknek még a fülük mögött is pénz volt, csak az a baj, hogy nem arra költötték, amire kellett volna.
szaboricsi
2010. augusztus 23. 22:28
Okés,Okés. Nagyon nagy koponyák írnak itt. Csak egyet mondjatok meg: az ötös metrót vagy az S-Bahn rendszer 2050-re elkészül? Mert kétségtelen ígéretes tervek, na de ismerjük a magyar valóságot. Jó ha 10-20 év múlva neki kezdenek.
blogen
2010. augusztus 23. 20:11
Egyébként az értelmes magyar beszéd nem a mérnökök kiváltsága, ám semmi biztató nincs benne, ha már csak a barnaköppenyeseket vádolják ezzel.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!