Az eredeti tervek szerint már utaznunk kéne az ötös metrón, mely a szentendrei, ráckevei és csepeli HÉV-eket kötné össze. Eddig félmilliárdot költöttünk megvalósíthatósági tanulmányokra, engedélyezési tervre és a tendertervek elkészítésére.
Szakértők szerint több értelme van az ötös metrónak, mint a négyesnek, mégsem történt semmi, ami arra utalna, hogy hamarosan megkezdődnének az építkezések - holott az eredeti 2005-ös tervek szerint 2010-ben már utazhatnánk vele. Az ötös metró a szentendrei, ráckevei és csepeli HÉV-eket kötné össze, ha megépül, átszállás nélkül lehet utazni Ráckevétől Szentendréig. Az ötös metró számokban húsz kilométer alagutat, közel száz kilométeres gyorsvasúti rendszert, hatszázmilliárd forintos beruházást és hetvennégy állomást jelent.
Eddig félmilliárd forintot költött a fővárosi önkormányzat a beruházás előkészítésére - ebből négyszázmillió uniós pénz. A pénzt megvalósíthatósági tanulmányra, az engedélyezési terv elkészítésére, az engedélyezési eljárás lefolytatására, az EU-s pályázat összeállítására és tendertervek elkészítésére költötték.