A szakszervezetek még kételkednek, de már elismerik: a vártnál nagyobb lesz a pedagógusbér-emelés
Átlagosan 21,2 százalékkal tervez a kormány.
A második osztály végétől visszaállítaná a buktatás lehetőségét a KDNP-s Hoffmann Rózsa törvénymódosítási javaslata, amely akár már most szeptembertől életbe léphet. A képviselő megszüntetné a jelenlegi, kizárólag szöveges értékelést is.
Hoffmann Rózsa indítványa szerint az első évfolyamon félévkor és év végén, a második évfolyamon félévkor szöveges minősítéssel kell kifejezni, hogy a tanuló kiválóan, jól vagy megfelelően teljesített, illetve felzárkóztatásra szorul. A másodikban év végén és a további évfolyamokon a tanulókat osztályzással értékelik, de az iskola pedagógiai programban elő lehet írni a szöveges értékelést is.
A politikus a módosítás indoklásában kifejti, hogy a jelenlegi törvény az 1-4. osztályos tanulók esetében az iskolát, illetve a pedagógust a kizárólagos szöveges értékelésre kötelezi. Az intézkedés azonban szerinte idegen az általános hazai pedagógiai gyakorlattól, nem ad választ a tanulók és szülők jogos kérdésére, amely szerint tudni szeretnék, hogy a gyermek eredményei hogyan viszonyulnak az elvárthoz, illetve a többiekéhez.
A kereszténydemokrata képviselő - aki várhatóan az oktatást felügyeli majd a Nemzeti Erőforrás Minisztériumában - javaslatában arra is kitér, hogy a tanuló az iskola magasabb évfolyamába, illetve szakképzési osztályba akkor léphet, ha az előírt tanulmányi követelményeket sikeresen teljesítette. A tanuló az első évfolyamon csak abban az esetben utasítható évfolyamismétlésre, ha a tanulmányi követelményeket az iskolából való igazolt és igazolatlan mulasztás miatt nem tudta teljesíteni. Ha elfogadja a változtatásokat az Országgyűlés, akkor a javaslatok már szeptember 1-jén hatályba léphetnek.