Ugyan a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium szerint a flottaszerződések felelőssége nem tulajdonosi hatáskör, a közlekedési miniszter tavaly mégis határozatban kötelezte a MÁV-ot lejárt szerződésének megújítására. A szerződés április elseje óta nem hatályos, bár a MÁV állítása szerint már megegyeztek a meghosszabbításról.
„Az időközben lejárt szerződés esetleges módosítása nem tartozik tulajdonosi hatáskörbe, annak körülményeiről, tartalmáról nincs tudomásunk” - közölték a közlekedési tárcánál. A MÁV 2009. április elseje óta szerződés nélkül használja - havi százmillió forint felett - a LeasePlan Hungária Zrt. flottáját.
A vasút az új tender csúszásával indokolta volna a 2004 és 2009 között érvényben lévő szerződés meghosszabbítását. Csakhogy ez nem történt meg, és szerződés nélküli használatra az esetleges csúszás sem biztosíthat elegendő indokot.