A kellően egyoldalú tudósítás keretében egy boltot is felkerestek, hogy kikérjék a vevők véleményét; a sok szkeptikus mellett találtak is egy fiatal lányt, akinek tetszik ez az „elgondolkodtató” akció. Kár, hogy hamarosan kiderült: a leány a WDR Rádió alkalmazottja. A kínos részt utólag ki is vágták a híradóból, a WDR pedig bámulatos érvekkel magyarázkodik: egyrészt puszta félreértés történt, mivel a véletlenszerűen megszólított fiatal mondta ugyan a riporternek, hogy „épp a WDR Rádióból jövök”, a riporter azonban ezt ott „a bolt zaja miatt” úgy értette, hogy „hallottam erről a témáról a WDR Rádióban”.
Amely két mondat hangalakja egyébként a németben még kevésbé hasonló, mint a magyarban (különös tekintettel a két szóból álló múlt időre),
ezért a WDR műsorának főszerkesztője a biztonság kedvéért előrukkolt egy verhetetlenebb érvvel is: „Komolyan gondolja valaki, hogy egyetlen vevő se volt a boltban, aki jónak találta volna az akciót, és ezért színésznőt kellett alkalmaznunk?”
Az még egy úgynevezett illiberális hibrid választási autokráciából nézve is fura, hogy egy vezető újságíró szerint minden idősávban mindig tartózkodnia kell egy nem túl zsúfolt diszkontban olyan személynek, aki külön örül egy zöldpárti áremelős akciónak – ha olyan egybeesések léteznek, hogy a boltban pont a WDR egyik munkatársa vásárol, aki pont egyetért az akcióval, akkor talán más véletleneket se kellene kizárni, már ha az a kiindulópontunk, hogy a vélemény szabad. Különös tekintettel arra, hogy a liberális-konzervatív Cicero egyik rovatvezetője megjegyezte: évekkel ezelőtt gyakornokként a közszolgálati tévé délnyugat-németországi csatornájánál dolgozott, és őt egy bankhoz vitték el forgatni, hogy felháborodott ügyfélként panaszkodjon a magas díjak miatt – márpedig ha a német köztévének olykor még a magas árak miatti panaszkodást is meg kell rendeznie, akkor hadd ne zárjuk ki, hogy a képmutató „klímavédő” áremelés mellett se spontán érvel a WDR-alkalmazott vásárló.