Ugyanis egy fellépés elvállalása a rajongók megtisztelését jelenti: azt üzeni, hogy a zene politikán, szekértáborokon, világnézeteken felülálló erő, ami mindenkinek jussa. Amiben fel lehet oldódni, közösséget lehet találni, és el lehet felejteni a mindennapok kataklizmáit. És a most megtámadott művészek e törekvést teljesítik be, amikor az erdélyi közönségnek is elhozzák ezt az élményt.
A Pál Utcai Fiúk ettől nem lesz Orbán-rajongó zenekar, vélelmezhetően nem fog konzervatív állásfoglalásokat tenni,
az lesz, ami eddig is volt. Egy fénykorán túlhaladott, ugyanakkor ma is népszerű, színvonalas szövegvilágú, rendszerkritikus együttes, akik közösségben és nem pártlogikában gondolkodnak. Péterfy Bori esetében még abszurdabbak a bírálatok, ugyanis ő gesztusaiban, közéleti üzeneteiben és performanszaiban eddig is markánsan ellenzéki álláspontot képviselt.
Ezt tudják a szervezők is, és valószínűleg tisztában vannak egy ilyen együttes meghívása jelentette kockázatokkal is (milyen üzenetet fogalmaznak meg a színpadról például). Ám az erdélyi közönség tisztelete és a jó értelemben vett tolerancia jegyében mégis teret adnak nekik.
Igen, a NER tizenharmadik évében Noár államilag támogatott csúcsfilmben szerepelhet, Péterfy Bori és a Quimby Tusványoson léphet fel, a Hétköznapi Csalódások pedig raktárkoncertet adhat.