Mandoki: Az integráció a bevándorlók felelőssége
A Nyugatra „disszidált” rockzenész azt írja, mivel akkoriban egy szót sem beszélt németül, az első dolga volt, hogy minden szabad percében tanuljon németül.
...a nagy étvágyú Mészárosnak.
„A koncesszió az állam által nyújtott engedményezés, melynek alapján bizonyos tevékenységek gyakorlásának jogát visszterhes, határozott idejű szerződésben engedi át úgy, hogy a jogosultnak időben és területileg korlátozott piaci monopóliumot (!) biztosít.
Tekintsünk most el attól az apróságtól, hogy esetünkben kész autópályákat kaptak, amelyeket mi fizettünk és fizetünk ma is az üzemanyagok árában elrejtett és csendben “szervült” díjakkal.
S persze a magyarországi koncesszió “természetesen” másban is különbözik a világ egyéb tájain működőktől. Másutt ugyanis a koncesszor pénzt nem kap a monopólium mellé. Az ő kockázata a vállalkozás. Nálunk NEM.
Ezt azzal indokolják Orbánék, hogy az autópálya díjak továbbra is az államnak folynak be. Magyarán a koncesszornak semmilyen kockázata nincsen. Ellenkezőleg! Előnye viszont igen. Ugyanis mostantól garantáltan csak ők építhetnek autópályát - konkurencia nélkül - így a következő 35 évben olyan áron ahogyan csak akarnak. Mi és az unokáink pedig fizethetünk Orbán pénztárcájának, a nagyétvágyú Mészárosnak.”
Nyitókép: MTI/Földi Imre