„A modern, korszerű oktatás megteremtése érdekében – a béremelésen túl – szükséges a jelenlegi NAT hatályon kívül helyezése, a pedagógusok bürokratikus terheinek csökkentése, nagyobb szakmai önállóságuk biztosítása. Azonnal csökkenteni kell a pedagógusok és a diákok terheit, valamint új egyensúlyt kell kialakítani a kompetencia alapú és a lexikális tudás között. Ha mindezt megteszi a kormány, akkor és csak akkor van értelme bármilyen teljesítményétékelés bevezetésének.
Azok a fiatalok és pedagógusok, akik most a Tudásmeneten vesznek részt, nem divatból teszik. Értik, hogy ha nem kapnak megfelelő oktatást, nem szerzik meg azt a tudást, amire szükségük van, versenyhátrányba kerülnek a munkaerőpiacon a francia, a dán, a holland, a német és más uniós tagállamokban élő kortársaikkal szemben. Ezt a diákok értik, a kormány meg sem próbálja megérteni, a teljesítményértékelés ebben a rendszerben nem javítja az oktatás minőségét, csak a megfélemlítés egyik eszközeként funkcionál.