A telekommunikációs cég egyedül hazánkban vetíti az alternatív verziót.
„A Telekom idei karácsonyi reklámját már talán mindenki látta, melyben egy buszsofőr szerepel. Az ünnepi kisfilmben arra kívánják felhívni a figyelmet, hogy törődjünk egymással. A reklámkampány érdekessége, hogy Európa 9 másik országában egy tanárt választottak főszereplőnek. A külföldön vetített kisfilm valósághűen mutatja be, hogy mennyi napi nehézséggel és problémával szembesül egy pedagógus, és miért is érdemelne törődést és megbecsülést.
A telekommunikációs cég egyedül hazánkban vetíti az alternatív verziót, amiben nem a pedagógus, hanem egy buszsofőr áll a középpontban. (Bár az is lehet, hogy a címszereplő korábban tanár volt, és azért hagyta el a pályát, mert buszsofőrként idehaza jobban lehet keresni, mint az oktatásban.)
Vajon politikai vagy marketing okokból történhetett, hogy egy egészen más kisfilmet kaptunk mi, magyarok? Lehet, hogy a TELEKOM úgy gondolta, hogy Magyarországon nem csak anyagi, hanem társadalmi megbecsülése sincsen a tanároknak és így a legyártott videó idehaza nem váltja ki az elvárt érzéseket? Lehet benne valami.
Ma sajnos úton-útfélen hallhatjuk azt a narratívát, főként fideszesektől, hogy a tanár nem ér semmit. Ne tüntetgessen, hanem tanítson; úgy sem dolgozik eleget; és ott az egész nyár neki, mint szabadság. Azonban ezek az állítások köszönőviszonyban sincsenek a valósággal. Ezek olyan gondolatok és mondatok, amelyeket a hatalom igyekezett az emberek szájába adni.”
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs