„Orbán Viktor a balliberális szellem válságának mínusz egyszeres szorzatává tette önmagát meg a füttyszavára érző és gondolkodó nemzeti radikális kurzust, s ezzel reakciós előjellel átvette és alkalmazta magán és övéin a balliberális rothadást – így aztán képtelenné is vált arra, hogy meghaladja azt: mindössze tagadhatja és ellentételesen újratermelheti. Ambíciói nem is terjednek túl ezen: nem zavarja, hogy a hozzá hű szépirodalom, színház és filmgyártás kifejezésmódját tekintve éppúgy a láp mérgező virága, akár a balliberális kulturális kánon kétes értékű termékei – az egyetlen azonosítható differencia köztük, hogy míg az vörös, addig emez fehér. Aki a romlás virágainak mindössze a színét sérelmezte, azt ez a különbség nyilván ki is elégíti.
Pityinger Dopeman László akkor rugdosta önfeledten az Orbán-fejet, amikor Orbán Viktor rendszerét még alig volt miért gyűlölni – az ország polgársága akkor még konszolidációban és modernizációban reménykedett. Csakhogy az idő tájt Pityinger MSZP-s politikus akart lenni, e terv teljesüléséhez pedig érdemes volt alternatív köztársasági elnökké válnia, és őrjöngve gyűlölnie azt az Orbán Viktort, aki épp csak elkezdte hatalomba betonozni magát. Az az Orbán Viktor, akinek a csizmaszárához aztán Pityinger megtért, már a Kárpát-medence teljhatalmú ura és egy országra szóló hűbéri piramis csúcsa volt – a hozzá tartozó állam Oroszország csatlósa és Európa szégyene: egy Szerbia, egy Fehéroroszország az Európai Unió és a NATO kötelékében. Amikor a Nemzeti Együttműködés Rendszere befogadta Pityingert, aligha a »megyünk lopni« vallomásában ismert magára, inkább vonzó trófeának találta a libsedékek alternatív köztársasági elnökének kiélt fejét a szivarszoba falán. A rendszer nem zavartatta magát: a semmiben nem hívő, így bármiről bármit gondoló Dopemant, akit a szocialista párt nagy ívben eltanácsolt a politikus szakról, a maga véleményvezér szakára simán felvette. Valamennyi fideszes jól tudja, hogy Pityinger nem lett fideszes – mindössze a ma már megdönthetetlennek ítélt hatalomhoz tér meg. Ha viszont Pityinger nem fideszes, az azt jelenti, hogy MSZP-s sem volt soha – ez az embertípus pedig kellően gyarló ahhoz, hogy a rendszer hasznát vegye.
Ahogy az egykori kisnyilasok az ÁVH legmegbízhatóbb szakembereivé váltak, úgy a rendszer ma szívesen mondatja el a libernyákoknak egykori bálványaikkal, Tóth Gabikkal meg Pityinger Lacikkal a maga valóságból és hazugságból gyúrt áligazságait. Gabinak ehhez mindössze speciális kapcsolatot kell hazudnia Orbán helyett Krisztussal, de Lacinak sem kell a miniszterelnök kultúrharcos dühét elsajátítania, mindössze meg kell vallania az ő nemzeti radikalizmusnak maszkírozott neolibernyákságát és szégyenletes latorállamát a maga filléres, vulgárbuddhista frázisaival, mint a hatalmas és szüntelenül változó világfolyamatok természetes állását – így az erőhöz megtérni nem szolgaság, hanem bölcsesség. »Ami van, azért van, mert lennie kell. Épp az Orbán-rendszer volna kivétel ez alól? Micsoda hiúság és butaság kapálózni a létezést formáló erők működése ellen!« – jár a megélhetés.
A megtért libbantnak az Orbán-rendszerben nagy értéke van – az ilyen nemcsak a maga meggyőződése szerint, hanem azt mellőzve is hasznosulhat, ha elvégzi magán a duplagondol műveletét. »Mit kell gondolnom, és miként kell gondolkodnom, hogy ne a kapitalizmusban kelljen boldogulnom, hanem számottevő munka nélkül megéljek a hűségemből a királyi udvarban?« A rendszer ajánlata: Pityinger beléphet a modernitást tagadók hűbéri piramisába, de ennek fejében az ahhoz tartozó reakciós ideológiát igazolnia kell. Véleménye többé nem a sajátja, hanem a rendszeré – személye többé nem öncél, hanem hatalmi funkció. A szellemi önkasztráció eredménye, hogy Pityinger Dopeman László többé nem győzhető meg nézeteinek téves voltáról, mert már nem azokat, hanem az általuk elnyert hűbért védelmezi.
A vörösfasizmus mintájára időszerű megalkotni a fehérbolsevizmus fogalmát. Vörösfasizmus az a posztszocialista rendszer, amely híveitől ugyanolyan sovinizmust követel, mint egy fasizmus; fehérbolsevizmus az a posztnacionalista rendszer, amely híveinek ugyanúgy a vakhitét és a teljes lényét követeli, mint egy bolsevizmus. A szélsőségek nem tartanak ki a végtelenig: Moszkvában, Molotov és Ribbentrop személyében találkoznak.