Nem az a kérdés, hogy a lexikális tudásra építő poroszos rendszer a jobb, vagy valami más.
Az a kérdés, hogy a lexikális tudásra építő poroszos rendszer létezik-e, vagy csak a látszata lebeg a magyar oktatás felett.
Az a kérdés, hogy a rendszer jelen formájában képes-e egyáltalán a poroszos célokat bármilyen mértékben elérni.
A válasz pedig Pankotai Lili képében érkezik. Egy nagy, csattanós nem a válasz. Ez a lány, ez a pörformansz a poroszos magyar oktatási rendszer terméke, és nincs benne az égvilágon semmi lexikális tudás, semmi kultúra, semmi fegyelem. A poroszos álmokat most kell elfelejteni.
Pankotai Lili, záros határidőn belül érettségiző magyar gimnazista jelen állás szerint képtelen egy szabatos magyar mondatban elmondani, hogy milyen nap van („csütörtök van, épp olyan, mint az összes többi a többi közül”). Pankotai Lili, záros határidőn belül érettségiző magyar gimnazista jelen állás szerint még nem fedezte fel az összefüggést a gázár, a magyar költségvetés állapota és a tanári fizetések között, így egyszerre követel Oroszország elleni gazdasági háborút („mert tényleg érzem a szomszédnyomást a mi magunk hátán is, hogy a tizenkét éves Putyin-barátságunk mehet a kukába, de mi mégse hagyjuk, mert a rezsiár fontosabb, mint Európa, most is”), meg tanári fizetésemelést („hogy a fizetése 25 évesen diktatórikusan lett eldemonstrálva”). Pankotai Lili, záros határidőn belül érettségiző magyar gimnazista jelen állás szerint nem tudja megnevezni, melyik szakma fizetésemeléséért tüntet („a tescós dolgozók száma több, mint a magyar hivatásban elhelyezkedők száma”). Pankotai Lili, záros határidőn belül érettségiző magyar gimnazista még azelőtt okvetlenül szükségét érzi állást foglalni LMBTQ-ügyben, hogy megtanult volna középfokon magyarul („vállalja a felhivalkodást, hogy leszarjuk, ki az anya, apa, csak szeresse azt a gyereket, akit a ti nemzedéketek nem mert felnevelni sem”).