Talán még nem késő egy racionálisabb irány kikényszerítése az EU-ban

2022. szeptember 23. 19:41

Van még pár olyan ország, ahol hasonló politikai klíma kialakulása várható a közeli jövőben.

2022. szeptember 23. 19:41
null
Várkonyi Gábor
Facebook

„Az olasz parlamenti választások kampány hajrájában Matteo Salvini több ízben tett kijelentéseket arról, hogy Olaszországnak kellene megakadályoznia, hogy az EU 2035-től betiltsa a belsőégésű motorokkal ellátott új autók forgalmazását.

Salvini szerint az olaszoknak jogunk van erről a »badarságról« véleményt nyilvánítani.

»Ha Európa úgy gondolja, hogy olasz dolgozók munkahelyét kell feláldozni azért, hogy Kínának szívességet tegyünk azzal, hogy betiltjuk a dízel autókat, akkor a következő olasz kormány referendumot fog tartani erről, hogy megkérdezze az olaszokat, hogy egyetértenek-e ezzel.«

Van még pár olyan ország, ahol hasonló politikai klíma kialakulása várható a közeli jövőben. Ezzel a kérdéssel alapvetően 3-4 éve kellett volna foglalkozniuk az erre érzékeny politikusoknak, de talán még nem késő egy racionálisabb irány kikényszerítése az EU-ban a személyautózás tekintetében.”

Nyitókép: Mauro Ujetto/AFP

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 28 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
csulak
2022. szeptember 24. 17:19
Mar reg keso, ez a bruszeli bagazs velejeig rothadt es korrupt ! mind le kell oket valtani es buntetni az energiavalsagert amit az idiota szankcioikkal okoztak !
Draco Paladin
2022. szeptember 24. 12:45
https://www.youtube.com/watch?v=VEyxtTF4wiU
SimplyRed
2022. szeptember 24. 12:27
Az elektromos autó jó ez nem kérdés. De nem ezen az áron. Nézzünk már szét az utcán, néhány százezer forintos szarokkal járkálnak az emberek (a céges autókat ne vegyük ide, az én cégem is új autókat lízingel, mert ez az olcsóbb, ha nem így lenne én sem adnék az alkalmazottak alá csak olcsó használt autót, mert nem érdemelnek mást), arra nincs pénzük, hogy rendes gumit vegyenek rá. Amíg az EU- ban olyan félhülye zöld politikusok döntenek erről a kérdésről, mint a fegyőrbandi, addig az elektromos átállás nem lesz sikertörténet. Az EU - nak olyan szabályokat kell alkotni, hogy az elektromos autók eladási ára ne lehessen magasabb, mint a kivezetni kívánt belsőégésű autóké. Nem a tagországoknak kell az adófizetők pénzéből támogatást adni elektromos autó beszerzésre. Ahogy az ingyenes töltést sem engedném finanszírozni sehol. Aki elektromos autót akar használni ugyan úgy fizessen adókat utánna. Pillanatnyilag ezeket az adókat azok fizetik, akik a betiltandó belsőégésű autókat használják. Legyenek a feltételek azonosak, az ösztönzők pedig más irányból közelítsenek a kérdéshez. Ha fenntartási oldalról nézzük nyilván egy elektromos autó szervíz költsége jóval kedvezőbb. Ha szankcionálni akarunk, akkor ott nézzünk szét, hogy milyen műszaki állapotú romok szennyezik az utcákat. Ezek üzemben tartását kell megnehezíteni azzal, hogy a műszaki vizsgákon ne lehessen áttolni őket, csak ha azok műszakilag rendben vannak. Erre pedig sok pénzt kellene áldozni, így elég gyorsan eltűnnének az utakról. Talán a legőszintébb módja a környezetvédelemnek ez, mint hogy adófizetői pénzből szponzoráljuk azt akinek amúgy is lenne pénze új, akár elektromos autóra.
józan paraszti ész
2022. szeptember 24. 12:25
Nem a hidrogénrol beszélek, az szeret szökni és robbanni. Egyébként mi bizonyítja, hogy a klíma változás van, azt emberi tevékenység okozza, és abban ennyi a belső égésű motorok része? Már mint bizonyos érdekcsoportok kinyilatkoztatásán kívül?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!