„Megint jönnek a túlfeszített lényeglátók, a neofiták, a pálya széléről igazságtevők, a bűnbakkeresők és persze a politikai elemzők, akik mindent és mindennek az ellenkezőjét is megmagyarázzák! Mondjanak le az ellenzéki pártok vezetői, nem volt a kampánynak fókusza, nem voltak rövid, jól érthető üzenetek, az ellenzék nem ismeri Magyarországot, Márki-Zay tehet róla, Gyurcsány tehet róla, Jakab Péter tehet róla - zúg a kórus. Persze természetesen mindannyian követtek el hibát, van aki többet és többször, van aki kevesebbet.
A vereség ténye azonban nem ezen múlott. A mértékében volt a hibáknak, hiányosságoknak szerepe, de azt sem ezek határozták meg. Bárki, bármit gondol az ellenzéki kampányról és szereplőiről, azt látni kellene, hogy ezek az emberek egytől-egyig rengeteget dolgoztak az elmúlt hónapokban. Járták a vidéket, kopogtattak, gyűléseket tartottak, felszántották az országot. Nem igaz, hogy kevés volt a befektetett munka! És nem igaz az sem, hogy nem voltak jól érthető, rövid, a Fidesz rendszer kárvallottainak szóló üzenetek. Dobrev Klára és a DK
az európai minimálbérről beszélt, a családi pótlék emelésről, a devizahitelesek megsegítéséről,
a többiek is ezekről és a rosszul szigetelt lakások újra szigeteléséről, a korrupció felszámolásáról az orosz energiafüggőség megszüntetéséről és sorolhatnám.
Nem az üzentekkel, a fókusszal, a befektetett munkával volt a baj, hanem az ellenfél gátlástalan hazudozásáról és arról a monopolisztikus médiarendszerről, amelyet a Fidesz felépített az elmúlt 12 év során. No meg a totálisan igazságtalan, csaló választási rendszerről. Ha az uralkodó párt kezében van a médiumok 80-90 százaléka, ha a választási rendszert a parlamenti kétharmaddal kényük-kedvük és főleg érdekeik szerint alakítgathatják, (by the way az elmúlt években több mint 300-szor módosították a saját maguk által elfogadott választási rendszert), ha az ellenzék 2000 óriás plakát helyével szemben a kormánypártoknak 25 ezer ilyen felület áll rendelkezésére, ha a kormány és a kormánypártok kampánya pénzügyileg és tartalmilag is teljesen egybefolyik és lényegében annyit költenek kampányra, amennyit akarnak és ha a kampányuk középpontjában az ellenzékről terjesztett brutális hazugságok és a félelemkeltés áll, akkor nincs az a jól fókuszált, rövid, csattanós üzenet, amelyet el lehet juttatni azokhoz a milliókhoz, akik nem keresik a híreket, akiknek azaz igazság, amit az állami vagy az oligarchák kezében lévő médiumok sulykolnak.