Medgyessy devizahitelezésbe csalta az embereket – Magyar Péter milyen sötétlelkű megoldásban gondolkozik?

Magyarék azért támadják az Otthon Start programot, mert ez jó az országnak, és így rossz nekik. Horváth K. József írása.

Egy krízis rossz kezelésének mindig nagy ára van.
„Az ATV Egyenes Beszédben Szőllősi Györgyivel a háború kampányra gyakorolt hatásairól beszélgettünk. A háború sokkszerű hatást gyakorolt ránk, ugyan nem mi vagyunk az elsődleges elszenvedői, mégis a magyar választónak sérült a biztonságérzete, felerősödött bennünk a béke iránti vágy. A kríziskommunikáció szigorú protokollja alapján az első megszólalások jelölik ki a politikai szereplők ügyben elfoglalt pozíciót, meghatározza a további kezelés irányát.
A miniszterelnök stratégiai nyugalmat hirdetett, eltolta magától a konfliktust azzal, hogy kijelentette: nem a mi konfliktusunk, ki kell belőle maradnunk. Elmondta, hogy el kell kerülnünk azt, hogy a magyar emberek fizessék meg a háború árát. Kihívója, Márki-Zay Péter pedig többször is azt az álláspontot hangsúlyozta: ha a NATO kéri, akkor fegyvereket és magyar katonákat is küldene a konfliktusba. Leegyszerűsítve, ahogy a választó ezt érzékeli: Orbán Viktor biztonságot, Márki-Zay Péter pedig háborút adott a szavaival a magyar embereknek.
Egy krízis rossz kezelésének mindig nagy ára van. Gyors ütemben képes lebontani a reputációt, ami bizalomvesztést eredményez. Ennek a politikában, egy kampányszituációban azonnal jelentkező veszteség az eredménye. Két kompetens jelölt esetében a krízisre adott kommunikáció egy versengésnek nézett volna ki. Ki tud hamarabb biztonságot adni szavakban a választóknak, ki az, aki hatásosabban képes a háborút eltolni a magyar emberek életétől, ki tud többet tenni a békéért?
Ez a verseny most elmaradt. A helyzet specialitása, hogy az első megszólalások után már hiába próbál irányt váltani a hibáját észlelő ellenzéki miniszterelnök-jelölt, a közvélemény elkönyvelte az álláspontját. Ezt felerősíti az azóta azonos véleményt hangoztató baloldali politikusok kórusa és a politikai ellenfél szembesítő kampánya. Mivel a kampány utolsó hónapjában a kommunikáció is a karakterek közötti különbségekre helyezi a hangsúlyt, így a kormánypártok ehhez kaptak ismét »ajándék« muníciót az ellenfelüktől.”
Nyitókép: Facebook