Kevésbé gondolják az emberek azt, hogy a média jó abban, amit csinál
Az Ipsos közvéleménykutató 2018-ban, 2019-ben és 2021-ben is elvégezte a globális bizalmiindex-felmérést. A vizsgált országok átlagát tekintve nem változott jelentősen 2018-hoz képest a médiába vetett bizalom (2018-ban 18, 2019-ben 17, 2021-ben pedig 19 százalék). A kutatásban kitértek arra is, hogy a válaszadók mennyire értenek egyet különböző állításokkal a médiára és a közösségi médiára vonatkozólag. A legtöbb állítással kapcsolatban jelentős változás nem következett be az idő előrehaladtával, azonban van olyan adat, amire érdemes odafigyelnünk. 2019-hez képest 2021-ben 2 százalékkal kevesebben gondolják azt, hogy a média jó abban, amit csinál. A közösségi média ebben a mutatóban 2019-hez képest 2021-re még nagyobbat csökkent. Itt 6 százalékpontos csökkenésről beszélhetünk (42 százalékról 36 százalékra).”
Nyitókép: Képernyőfelvétel, ojim.hu