Az Ipsos felmérése körüli felhajtás sem fogja javítani a médiába vetett bizalmat

2022. február 09. 15:36

A 29 ország állampolgárai a legkevésbé a politikusokban, miniszterekben bíznak, ám hazánkban még náluk is rosszabbul áll a média megítélése.

2022. február 09. 15:36
null
Transzparens Újságírásért Alapítvány
ojim.hu

„Nemrégiben az Ipsos közvéleménykutató cég 29 országban végzett felmérést arra vonatkozólag, hogy az emberek mely szakmákban milyen mértékben bíznak. Ebből a globális bizalmiindex-felméréséből az derült ki, hogy nemzetközi összehasonlításban Magyarországon az egyik legrosszabb a vizsgált országok közül a média megítélése. Egyedül Nagy-Britanniában rosszabb ez a mutató, ami érthető a jelenlegi brutális bulvársajtójuk miatt. A brit médiával kapcsolatban itt érdemes megjegyezni azt a kettősséget, hogy a nagyon erős bulvársajtó mellett a minőségi újságírás fellegváraként is említik. Az Ipsos felmérésben megkérdezett magyarok 52 százaléka nem bízik a médiában, miközben a globális átlag ebben a tekintetben 38 százalék. A 29 ország állampolgárai a legkevésbé a politikusokban, miniszterekben bíznak, ám hazánkban még náluk is rosszabbul áll a média megítélése. 

A médiában is végigfutott ez a hír, több helyen is olyan véleményeket olvashattunk, miszerint korszakváltóan rossz eredményeket mutatott ki az Ipsos. Korábbi kutatásaikkal összevetve azonban arra a következtetésre juthatunk, hogy a bizalmi index viszonylag stabil. A továbbiakban más, médiát érintő korábbi felmérések eredményeit vizsgáljuk.

Kevésbé gondolják az emberek azt, hogy a média jó abban, amit csinál

Az Ipsos közvéleménykutató 2018-ban, 2019-ben és 2021-ben is elvégezte a globális bizalmiindex-felmérést. A vizsgált országok átlagát tekintve nem változott jelentősen 2018-hoz képest a médiába vetett bizalom (2018-ban 18, 2019-ben 17, 2021-ben pedig 19 százalék). A kutatásban kitértek arra is, hogy a válaszadók mennyire értenek egyet különböző állításokkal a médiára és a közösségi médiára vonatkozólag. A legtöbb állítással kapcsolatban jelentős változás nem következett be az idő előrehaladtával, azonban van olyan adat, amire érdemes odafigyelnünk. 2019-hez képest 2021-ben 2 százalékkal kevesebben gondolják azt, hogy a média jó abban, amit csinál. A közösségi média ebben a mutatóban 2019-hez képest 2021-re még nagyobbat csökkent. Itt 6 százalékpontos csökkenésről beszélhetünk (42 százalékról 36 százalékra).”

Nyitókép: Képernyőfelvétel, ojim.hu

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kikicsoda
2022. február 10. 23:31
A média. A demokrácia leg nagyobb veszélyt.
MaBaker
2022. február 10. 09:42
A legutóbbi amerikai választás és a koronavírus megjelenése óta a Mandi is aktívan hozzátesz a média renoméjánat erodálásban.
annamanna
2022. február 09. 23:07
Egyáltalán mit értünk médián? Pl Megadja Gábor mióta és miért "média"? https://ojim.hu/a-panikkufarkodassal-vegzett-lajkvadaszat-minden-eddigi-teljesitmenyt-alulmult/ Vagy Ceglédi Zoltán mióta és miért "média"? https://ojim.hu/a-megbizhatosag-ott-kezdodik-hogy-valaki-nem-hajszolja-izzado-lihego-rohamban-a-menoseget-hanem-csak-ujsagcikkeket-ir/ Ezek közül egyik sem újságíró. Ez mind a kettő elszánt propagandista. Az újságíró az, aki mindenféléről - a tudományos objektivitás és megbízhatóság követelményét szem előtt tartva - tájékoztat. Akinek véres hab jön ki a száján és csak KOMMENTEL híreket, az propagandista és nem újságíró. De ha már a "transzparens újságírásért alapítvány" is propagandisták véleményét kérdezi a "megbízhatóságról", és nem "normális" újságírókat, akkor ott kész, akkor vége mindennek.
wasserwoman
2022. február 09. 20:07
az Ipsos és a Medián már nem csinál közvéleménykutatást a választásokról?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!