Az elit kiváltsága lesz az autóhasználat?

2022. január 05. 12:17

Karácsony Gergely és Márki-Zay Péter is ezen dolgozna.

2022. január 05. 12:17
null
Volner János
Facebook

„Ha így haladunk, lassan tényleg csak az elit kiváltsága lesz az autóhasználat. Karácsony Gergely és Márki-Zay Péter is ezen dolgozna. Már az elején szeretnénk leszögezni, hogy a fenntartható fejlődéshez, illetve a klímavédelmi célok eléréséhez szükségesek a különböző közlekedési formákat is érintő változások. Viszont ezen célok eléréséhez vezető utat nem lehet kikövezni oly módon, mely az európai lakosság, később a magyar emberek és családok terheinek jelentős növekedéséhez vezet. Az Európai Unió döntéshozóinak végre valahára meg kell érteni, a klímavédelmi átálláshoz vezető út nem a lakossági terhek jelentős növekedésén keresztül vezet, hanem a multinacionális vállalatok költségviselési terhének növelésén keresztül.

Mi történt legutóbb Brüsszelben? Miért is fontos mindez hazánkra, Magyarországra vonatkozóan majd a későbbiekben? Mint ismeretes, »január 1-től az Euro 4-es és annál alacsonyabb besorolású dízelautók, valamint egyes 11 évnél idősebb járművek környezetvédelmi okokból nem közlekedhetnek a brüsszeli régióban« – írta Portfólió.hu a La Libre Belgique című napilap cikke alapján. A már 3 éve létrehozott, úgynevezett alacsony kibocsátása zóna a brüsszeli régió jelentős részét  (19 település) érinti, ahol elsősorban a dízel üzemű gépjárművek behajtását különböző lépcsőkben, de betiltják.

Érdekes módon, nemcsak a dízel személyautók, hanem a kisteherautók és a buszok behajtását is megtiltják a brüsszeli döntéshozók. A lap szerint: »A január elsejétől érvényes szabályozás mintegy 76 500 – Belgiumban nyilvántartásba vett és a brüsszeli régióban közlekedő – 11 éves vagy annál idősebb járművet érint. Közülük körülbelül 25 ezer járművet regisztráltak Brüsszelben. A járművek kivonására a hatóságok három hónapos, április 1-ig tartó átmeneti időszakot engedélyeznek. Ezt követően a szabálysértő járművezetők 350 eurós (mintegy 125 ezer forint) bírságot kapnak.« Megsemmisítő erejű, hogy az előzetes terveknek megfelelően legkésőbb 2025-től az már Euro 5-ös és a 9 évesnél idősebb dízelautók sem hajthatnak be brüsszeli területre.

Csak halkan tennénk fel a kérdést, hogy a szállítmányozó cégeket vajon ki fogja kompenzálni amiért le kell cserélni a teljes flottát? Van egy sejtésünk, a belga állampolgárok, a termékek és szolgáltatások árainak növekedésén keresztül. Ismerős? Karácsony Gergelynek hasonló ötleti voltak nem is olyan régen, melyet egyelőre -érthető módon- a népharag elsöpörte.”

Fotó: Facebook, Szeretlek Egerszeg

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 88 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Parm
2022. január 06. 08:18
index.hu/gazdasag/2022/01/06/pecsi-szigoritas-autotulajdonosoknak-elektromos-auto/ Akinek Teslára fussa, ingyen parkol. Akinek használt Prius-ra, fizessen. Ügyes.
brekker
2022. január 05. 20:02
Az egész klímahisztéria az elfogyó erőforrások fedősztorija. Az elektromos autózással úgy látszik, mintha kézben lennének tartva a dolgok, pedig nem lehet megspórolni azokból se az energiát és az anyagot, sőt ha a teljes életciklusát nézzük, több erőforrást fogyaszt. Így viszont úgy látszik, hogy nem kényszerek miatt, hanem a (világ)kormányok szabad akaratából történik minden. A végeredmény ugyanaz lesz, kevesebb autó.
Andilla
2022. január 05. 17:48
Nem ez a WEF programja, amúgy is? "You will own nothing - and you will be happy"... Pedig milyen szép Trabicseket láttam valamelyik nap.
pragmatika
2022. január 05. 17:33
Ügyes ! Így kell kicsit felpörgetni, a gépjármű piacot. Persze arról már nem beszélnek, hogy mi lesz a lecserélendő járművekkel. Onnantól már kelet európában fognak pöfögni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!