Nincs vége: Karácsony Gergely visszaszólt Bochkor Gábornak
A főpolgármester bocsánatkérést vár a rádiós műsorvezetőtől.
Karácsony Gergely és Márki-Zay Péter is ezen dolgozna.
„Ha így haladunk, lassan tényleg csak az elit kiváltsága lesz az autóhasználat. Karácsony Gergely és Márki-Zay Péter is ezen dolgozna. Már az elején szeretnénk leszögezni, hogy a fenntartható fejlődéshez, illetve a klímavédelmi célok eléréséhez szükségesek a különböző közlekedési formákat is érintő változások. Viszont ezen célok eléréséhez vezető utat nem lehet kikövezni oly módon, mely az európai lakosság, később a magyar emberek és családok terheinek jelentős növekedéséhez vezet. Az Európai Unió döntéshozóinak végre valahára meg kell érteni, a klímavédelmi átálláshoz vezető út nem a lakossági terhek jelentős növekedésén keresztül vezet, hanem a multinacionális vállalatok költségviselési terhének növelésén keresztül.
Mi történt legutóbb Brüsszelben? Miért is fontos mindez hazánkra, Magyarországra vonatkozóan majd a későbbiekben? Mint ismeretes, »január 1-től az Euro 4-es és annál alacsonyabb besorolású dízelautók, valamint egyes 11 évnél idősebb járművek környezetvédelmi okokból nem közlekedhetnek a brüsszeli régióban« – írta Portfólió.hu a La Libre Belgique című napilap cikke alapján. A már 3 éve létrehozott, úgynevezett alacsony kibocsátása zóna a brüsszeli régió jelentős részét (19 település) érinti, ahol elsősorban a dízel üzemű gépjárművek behajtását különböző lépcsőkben, de betiltják.
Érdekes módon, nemcsak a dízel személyautók, hanem a kisteherautók és a buszok behajtását is megtiltják a brüsszeli döntéshozók. A lap szerint: »A január elsejétől érvényes szabályozás mintegy 76 500 – Belgiumban nyilvántartásba vett és a brüsszeli régióban közlekedő – 11 éves vagy annál idősebb járművet érint. Közülük körülbelül 25 ezer járművet regisztráltak Brüsszelben. A járművek kivonására a hatóságok három hónapos, április 1-ig tartó átmeneti időszakot engedélyeznek. Ezt követően a szabálysértő járművezetők 350 eurós (mintegy 125 ezer forint) bírságot kapnak.« Megsemmisítő erejű, hogy az előzetes terveknek megfelelően legkésőbb 2025-től az már Euro 5-ös és a 9 évesnél idősebb dízelautók sem hajthatnak be brüsszeli területre.
Csak halkan tennénk fel a kérdést, hogy a szállítmányozó cégeket vajon ki fogja kompenzálni amiért le kell cserélni a teljes flottát? Van egy sejtésünk, a belga állampolgárok, a termékek és szolgáltatások árainak növekedésén keresztül. Ismerős? Karácsony Gergelynek hasonló ötleti voltak nem is olyan régen, melyet egyelőre -érthető módon- a népharag elsöpörte.”
Fotó: Facebook, Szeretlek Egerszeg